دکتر سارا بهروان / خدمات لیزر / پاک کردن تاتو با لیزر کیوسوییچ هلیوس
۶ دقیقه
از-بین-بردن-تتو-با-لیزر-کیوسوییچ-هلیوس

پاک کردن تاتو با لیزر کیوسوییچ هلیوس

آنچه می خوانید...
 
 

 

لیزر کیوسوییج (Q-switched)، روشی است جهت از بین بردن لکه‌های قهوه‌ای روی پوست، کک و مک‌، خالکوبی و یا تاتوهایی که در نقاط مختلف بدن انجام شده است. پالس انرژی که توسط این دستگاه ارسال می‌شود تنها یک میلیاردم ثانیه به طول می‌انجامد و موجب آزاد شدن رنگدانه‌های پوست و جذب طبیعی آنان توسط پوست می‌شود. پاک کردن تاتو با لیزر کیوسوییچ هلیوس روشی مناسب و موثر برای افرادی هست که می خواهند اثر تاتوی خود را پاک کنند. ما در این مقاله به طور کامل به بررسی پاک کردن تاتو با لیزر کیوسوییچ می پردازیم و اطلاعات کاملی در اختیار شما قرار می دهیم. در ادامه با ما همراه باشید…

 
لیزر-کیوسوییچ-هلیوس

تاتو

 
 

تاتو یا خالکوبی یک هنر باستانی می‌باشد که از قدیم استفاده می‌شده است، در گذشته‌ها این روش بیشتر به منظور نشانه گذاری کاربرد داشت اما در حال حاضر و در دهه‌های گذشته جهت زیبایی و گاهی به منظور رساندن مفاهیم فلسفی و عرفانی محبوبیت یافته است. با اینکه تاتو به مرور زمان کمرنگ می‌شود اما تقریباً هرگز از بین نمی‌روند و همیشه اثراتی از آن روی پوست باقی می‌ماند، به همین دلیل افراد بسیاری پس از چند سال به دلایل مختلف تصمیم به پاک کردن تاتو از روی پوست می‌گیرند. با توجه به اینکه در تتوهای حرفه‌ای، رنگدانه‌ها به زیر پوست تزریق می‌شود پاک کردن آن‌ها به سختی صورت می‌گیرد. یکی از روش‌های موثر جهت جهت پاک کردن دائمی تاتو استفاده از لیزر کیوسوییچ هلیوس می‌باشد.

بیشتر بخوانید: خداحافظی با جای جوش با لیزر فرکشنال

لیزر کیوسوییچ هلیوس

اصطلاح کیو سوییچ به نوع پالسی که توسط دستگاه لیزر تولید می‌شود اشاره دارد. برخلاف سایر لیزرهای معمولی که پرتوهای لیزری پیوسته ایجاد می‌کنند، لیزر کیوسوییچ هلیوس، پالس‌هایی از پرتو لیزر را تولید می‌کنند که تنها به اندازه‌ی میلیاردم ثانیه طول می‌کشد. با توجه به اینکه انرژی این لیزر در یک دوره‌ی زمانی بسیار کوتاه ساطع می‌شود می‌تواند از پالس‌های فوق العاده قوی در درمان استفاده نماید.

پالس‌های قدرتمند دو مزیت عمده دارند:

  • این پالس‌ها به اندازه‌ای قدرتمند هستند که می‌توانند قطعات ریز جوهر یا رنگدانه‌ها را خرد کنند و در عین حال تولید کلاژن را تحریک نمایند.
  • با توجه به اینکه این انرژی تنها به اندازه‌ی نانوثانیه به پوست می‌تابد، به بافت‌های اطراف آسیبی وارد نمی‌کند، این انرژی تنها جوهر تتو را گرم کرده و موجب از هم پاشیدن رنگدانه‌های آن می‌شود. کوتاه بودن دوره‌ی تابش لیزر موجب شده تا این روش در عین حال که قدرت بسیاری در جهت از بین بردن انواع لکه های پوستی را داشته باشد، آسیبی به بافت‌های اطراف وارد نکند.
دریافت مشاوره ( کلیک کنید)

پاک کردن تاتو با لیزر کیوسوییچ

پاک کردن تاتو با لیزر کیوسوییچ تنها روش غیرتهاجمی و موثر جهت از بین بردن تاتو می‌باشد بدون اینکه جای زخمی روی پوست به جا بگذرد. این روش علاوه بر از بین بردن تتو موجب برطرف شدن و درمان سایر مشکلات پوستی مانند کاهش خطوط ریز چین و چروک، کاهش منافذ باز پوست و از بین بردن سایر رنگ‌دانه‌های ناخواسته‌ی پوستی می شود.

با توجه به اینکه این روش عوارض جانبی اندکی دارد که اغلب موقتی بوده و به سرعت برطرف می‌شود، در سال‌های اخیر استفاده از لیزر کیو سوییچ در زمینه‌ی درمان انواع بیماری‌های پوستی نیز بسیار افزایش یافته است.

پاک-کردن-تاتو-با-لیزر-کیوسوییچ

مزایای پاک کردن تاتو با لیزر کیوسوییچ هلیوس

  • عوارض جانبی ندارد
  • غیر تهاجمی می‌باشد
  • بدود درد می‌باشد
  • در کوتاهترین زمان بهترین نتیجه را دارد.

لیزر تاتو ابرو

مشکلاتی که توسط لیزر کیو سوییچ قابل درمان هستند

  • از بین بردن انواع خالکوبی و تتو
  • برطرف کردن ضایعات پوستی که به دلیل افزایش سن، لکه‌های خورشیدی، خال‌های مادرزادی و سایر عوامل به وجود آمده‌اند.
  • از بین بردن ضایعات عروقی
  • جوانسازی پوست (با افزایش تولید کلاژن در جهت معکوس کردن روند پیری پوست)
  • استحکام بخشیدن به پوست
  • کاهش منافذ باز پوست

پاکسازی پوست با میکرودرم آبریژن

مراقبت-های-بعد-از-پاک-کردن-تاتو-با-لیزر

نحوه‌ پاک کردن تاتو با لیزر کیوسوییچ

در آغاز جلسه محافظ‌های چشمی به شما داده می‌شود تا از آسیب به چشم جلوگیری شود. سپس یک هندپیس روی سطح پوست و در محل تتو قرار داده می‌شود تا نور لیزر به جوهر تتو تابیده شود. زمان انجام پاک کردن تاتوهای کوچک معمولاً طی چند دقیقه به اتمام می‌رسد، اما برای تتوهای بزرگتر زمان بیشتری لازم است تا پرتو لیزر به تمام نواحی تابانده شود. پس از اتمام هر جلسه‌ی درمان، رنگ تتو کم رنگ‌تر خواهد شد تا اینکه در نهایت به طور کامل برطرف شود.

اگر تاتو توسط یک تاتوکار حرفه ای انجام شده باشد، پاک کردن آن به زمان بیشتری نیاز دارد زیرا تاتوکاران حرفه‌ای جوهرهای تاتو را به صورت لایه لایه می‌زنند. پس از اتمام هر جلسه درمانی جوهر تاتو که توسط لیزر به ذرات کوچک‌تر شکسته شده است از بدن به مرور دفع می‌شود و پوست به مدتی زمان جهت دفع جوهر و بهبودی نیاز دارد.

گاهی اوقات پس از اتمام هر جلسه درمانی ممکن است پوست شما دچار تورم شود یا اینکه تاول و زخم‌های پوستی در محل تتو ایجاد شود که جای هیچ گونه نگرانی نیست زیرا تمام این موارد موقتی بوده و به مرور از بین خواهند رفت.

لیزر تاتو بدن

مراقبت‌های بعد از پاک کردن تاتو با لیزر کیوسوییچ

  • پس از پایان جلسه درمان جهت بهبود از کمپرس آب سرد در ناحیه تخت درمان استفاده نمائيد.
  • به طور منظم از پمادهای آنتی بیوتیک موضعی استفاده نمائيد.
  • گاهی اوقات لازم است جهت مراقبت از پوست از بانداژ یا چسب به مدت چند روز استفاده نمائید.
  • تا 24 ساعت بهتر است حمام نروید و به موضع تحت درمان آب نزنید.
  • هنگام بیرون رفتن از کرم ضد آفتاب استفاده نمائید یا ناحیه تحت درمان را بپوشانید.
  • در صورت تشکیل زخم‌های پوستی، آن‌ها نکنید و از هرگونه فشار و لمس ناحیه پرهیز نمائيد زیرا موجب تشکیل اسکارهای پوستی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: لاغری با دستگاه

تعداد جلسات درمانی مورد نیاز

با توجه به نوع تاتو، وسعت آن، رنگ تاتو، رنگ پوست شما و سایر موارد ممکن است 3 تا 8 جلسه درمان نیاز باشد. فاصله‌ بین دو جلسه حدود یک ماه در نظر رفته می‌شود. (تعداد جلسات و فاصله‌ی بین دوره‌های درمان با توجه به نوع پوست شما و پاسخ به درمان توسط پزشک تعیین می‌شود.)

 

منابع:

https://www.practo.com/healthfeed/q-switch-laser-treatment-for-tattoo-removal-39780/post

https://my.clevelandclinic.org/health/treatments/8313-laser-removal-of-tattoos

دکتر سارا بهروان

دکتر سارا بهروان

دکتر سارا بهروان موسس کلینیک ایوا در زمینه دکترای حرفه ای پزشکی از دانشگاه جندی شاپور اهواز فارغ التحصیل شد.
دکتر بهروان مطب خود را در زمینه خدمات پوست، مو و زیبایی، لاغری و لیزر در تهران دایر کردند و با 20 سال سابقه با تجهیزات و امکاناتی پیشرفته ارائه خدمات می کنند.
گذراندن دوره های تخصصی و آموزشی در زمینه
• درمان های چاقی عمومی و موضعی
• دارای مدرک ویژه تزریق فیلر و بوتاکس
• کربوکسی تراپی، لیفت نخ
• انواع لیزرهای پوست و مو

فرم مشاوره

جهت دریافت مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید. مشاوران کلینیک ایوا در کمترین زمان ممکن با شما تماس می گیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آدرس کلینیک ایوا

آدرس کلینیک ایوا: تهران، خیابان شریعتی، بالاتر از میرداماد، خیابان منظرنژاد، پلاک 45 ، مجتمع یاس واحد 4

فرم مشاوره

جهت دریافت مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید. مشاوران کلینیک ایوا در کمترین زمان ممکن با شما تماس می گیرند.

×

سلام

برای چت در واتساپ کلیک کنید

×