دکتر سارا بهروان / خدمات مو / درمان قطعی ریزش مو با prp یا پلاسما خون
۷ دقیقه
درمان قطعی ریزش مو با prp

درمان قطعی ریزش مو با prp یا پلاسما خون

آنچه می خوانید...

درمان ریزش مو با prp یا پلاسمای غنی از پلاکت، یک روش درمانی پیشرفته است که از قدرت شفابخش موجود در خون برای تحریک رشد مو استفاده می کند. این روش شامل استخراج مقدار کمی از خون بیمار و پردازش آن برای تغلیظ پلاکت ها است. هنگامی که کنسانتره پلاکت آماده شد، به پوست سر تزریق می شود. این تزریق باعث تحریک تولید کلاژن و بهبود سلامت فولیکول های مو می شود. فولیکول های موی سالم بدین ترتیب باعث افزایش رشد موها خواهند شد. پی آر پی  به دلیل رویکرد طبیعی خود بسیار محبوب است. از آنجایی که PRP از خون خود بیمار گرفته می شود خطر آلرژی زایی و یا عوارض دیگری ندارد. پی آر پی از فرآیند ترمیم ذاتی بدن برای جوانسازی پوست سر و افزایش تراکم موها استفاده می کند.

 

دلیل ریزش مو چیست؟

ریزش مو در مردان و زنان دلایل مختلفی دارد که مهمترین آنها آلوپسی آندروژنیک، بارداری، تلوژن افلوویوم، آلوپسی آره آتا، مصرف برخی داروها، قرص های ضد بارداری و یا کمبودهای تغذیه ای است. با مشخص شدن دلیل ریزش مو می توان به روش های مختلف مانند پی آر پی آن را درمان کرد.

بخوانید: روش های درمان ریزش مو

درمان ریزش مو با پلاسما خون یا prp

درمان ریزش مو با پلاسما خون یا prp

پی آر پی به عنوان یک گزینه امیدوارکننده برای درمان ریزش مو، از جمله آلوپسی آندروژنیک و ریزش موی الگوی زنانه است. این تکنیک اگر با درمان های دیگری ترکیب شود نتایج بهتری ارائه خواهد داد. PRP همچنین می تواند به بهبود نتایج کاشت مو کمک کند و به عنوان یک جایگزین ایمن و موثر برای آلوپسی آره آتا شناخته می شود.

تحقیقات نشان می ‌دهد که PRP زمانی که در کنار سایر درمان‌ های آلوپسی آندروژنیک، مانند ماینوکسیدیل موضعی یا فیناستراید خوراکی استفاده می‌شود، نتایج مطلوبی به همراه دارد.

مراحل درمان PRP برای ریزش مو

مراحل درمان PRP برای ریزش مو

پی آر پی نوعی داروی احیا کننده است که از پلاکت ها استفاده می کند – قطعات سلولی کوچکی که در خون شما یافت می شوند و حاوی فاکتورهای رشد هستند. این فاکتورهای رشد می توانند تولید مثل سلولی را تحریک کرده و بهبود یا بازسازی بافت را در ناحیه تحت درمان تحریک کنند.

در طی فرآیند آماده سازی PRP، خون از بازوی شما گرفته می شود و در دستگاه سانتریفیوژ قرار می گیرد. سانتریفیوژ خون را به بخش هایی با چگالی متفاوت جدا می کند و برداشت PRP را آسان می کند. پی آر پی پردازش شده و به نواحی دچار ریزش موی سر شما تزریق می شود. هنگامی که PRP به پوست سر تزریق می شود، رشد مو را تحریک می کند، فاز رشد مو را طولانی می کند و تراکم مو را افزایش می دهد.

بخوانید: معجزه پی آر پی صورت در جوانسازی وجذابیت چهره

فواید درمان PRP

پی آر پی یک روش ساده و ایمن است که مزایای بسیاری برای درمان ریزش مو به صورت منفرد یا ترکیب با سایر درمان ها ارائه می دهد. این مزایای به شرح زیر است:

  • کاهش ریزش مو
  • تقویت موهای ضعیف
  • تقویت خط رویش مو
  • درمان آلوپسیا
  • افزایش ضخامت موها
  • پرپشتی و بهبود سلامت موها

 

تعداد جلسات و نتایج و هزینه هر جلسه؟

برای درمان ریزش مو شما حداقل به 3 تا 4 جلسه prp نیاز خواهید داشت تا به نتایج دلخواه که رشد موها و پیشگیری از ریزش موها است برسید. نتایج این روش 9 تا 12 ماه بعد مشخص خواهد شد. هزینه هر جلسه پی آر پی 4.5 میلیون تومان است که به میزان پلاسمای مورد نیاز جهت تزریق بستگی دارد.

دریافت مشاوره ( کلیک کنید)

بخوانید: کربوکسی تراپی مو درمان موثر ریزش مو

عوارض جانبی پی آر پی

هنگام تزریق PRP ممکن است کمی درد یا کبودی خفیف در اطراف محل تزریق داشته باشید، اما عوارض جانبی عمده بعید است. در موارد نادر، افراد ممکن است عوارض جانبی زیر را تجربه کنند:

  • عفونت
  • آسیب عصبی
  • آسیب بافتی
  • خونریزی

قبل و بعد PRP مو

پی آر پی برای چه افرادی مناسب و برای چه افردای نامناسب است؟

درمان پی آر پی برای افرادی که طاسی با الگوی مردانه یا زنانه را تجربه می کنند بسیار مؤثر است. داوطلبان باید مقدار متوسطی پلاکت در خون خود داشته باشند و با وجود نازک شدن، مقداری مو همچنان وجود داشته باشد. آلوپسی آندروژنیک، وضعیتی که با ریزش موی پیشرونده به دلیل پاسخ بیش از حد به آندروژن ها مشخص می شود، تا 50 درصد از هر دو جنس را پس از بلوغ تحت تاثیر قرار می دهد. کسانی که این شرایط را دارند، کاندیدهای اصلی PRP هستند.

در مقابل افراد دیابتی، افراد کاملا طاس، افراد مبتلا به ایدز، ابتلا به سرطان خون، مشکلات قلبی- عروقی، هپاتیت c و افرادی که از رقیق کننده های خون استفاده می کنند کاندیدای مناسبی برای پی آر پی نیستند.

بخوانید: درمان ریزش مو با هیر فیلر

آیا نتایج PRP دائمی هستند؟

نتایج PRP در صورتی دائمی هستند که بعد از 3 تا 4 جلسه اول درمان های نگهدارنده را در طول سال انجام دهید. در این صورت می توانید از موهای زیبا و پرپشت خود سالها لذت ببرید.

 

آیا درمان PRP دردناک است؟

درد ناشی از پی آر پی به دلیل تزریقاتی است که در محل  فاقد مو یا دارای موهای نازک روی پوست سر انجام می شود و این ناراحتی تا چند روز ادامه دارد. پزشک با بی حسی موضعی و بعد تجویز مسکن کمک می کند بیمار با کمترین ناراحتی پی آر پی را انجام دهد.

بخوانید: مزوژل صورت و انواع آن به همراه هزینه تزریق آن

چه مراقبت‌هایی پس از انجام PRP مو لازم است؟

مراقبت پس از درمان پی آر پی برای به حداکثر رساندن مزایای درمان مهم است. برای سه روز اول، استفاده از شامپو با pH متعادل توصیه می شود و حداقل تا 6 ساعت پس از درمان از مصرف محصولات مو خودداری کنید.

دوش آب گرم و شستن موها در عصر روز درمان می تواند اثرات پی آر پی را افزایش دهد. همچنین توصیه می شود تا دو روز پس از پی آر پی از سونا، اتاق بخار و شنا خودداری کنید.

 

PRP مو برای زنان و مردان مناسب است؟

PRP مو برای زنان و مردانی که از ریزش مو و نازکی موها رنج می برند یک روش بسیار موثر و مفید جهت بازیابی زیبایی و پرپشتی موها ارائه می دهد. این روش با کمترین عوارض کمک می کند موهایی سالم، ضخیم و با طراوت داشته باشید.

بخوانید: داشتن پوستی صاف با تزریق بوتاکس

PRP برای افرادی که کاشت مو انجام داده اند؟

PRP اثرات کاشت مو که یک درمان دائمی برای درمان ریزش مو است را افزایش می دهد. هنگامی که PRP در ترکیب با پیوند مو استفاده می شود، می تواند باعث افزایش تراکم مو، سرعت بخشیدن به ریکاوری پوست و فعال کردن فولیکول های موی خفته در افرادی که پیوند مو با استخراج واحد فولیکولی (FUE) انجام می دهند، شود.

 

چه مدت زمان بین جلسات PRP باید باشد؟

برای کسب بهترین نتایج از پی آر پی مو لازم است 3 تا 4 جلسه درمانی با فاصله 4 تا 6 هفته داشته باشید. برای حفظ موهای رشد کرده نیز بهتر است هر 4 تا 6 ماه مجددا پی آر پی انجام دهید.

بخوانید: تزریق فیلر زیر چشم | مزایا، هزینه، نمونه کارهای واقعی

Prp  مو برای ریزش سکه ای مو مناسب است؟

ریزش سکه ای مو که به آن آلوپسی آره‌ آتا نیز شناخته می شود یک بیماری خود ایمنی است که در آن بدن فولیکول های مو را هدف قرار می دهد. برای درمان این عارضه می توان از کورتون ها استفاده کرد که عوارض مختلفی برای سلامتی دارند. پی آر پی یک درمان ایمن و جایگزین برای ریزش موی سکه است زیرا باعث فعال شدن فولیکول های مو شده و نواحی دچار ریزش را مجددا پر می کند.

 

منبع:

https://wimpoleclinic.com/blog/3-months-of-prp-for-hair-loss-before-and-after-photos-results

https://www.enfusemedspas.com/blog/combining-prp-with-other-hair-loss-treatments

دکتر سارا بهروان

دکتر سارا بهروان

دکتر سارا بهروان موسس کلینیک ایوا در زمینه دکترای حرفه ای پزشکی از دانشگاه جندی شاپور اهواز فارغ التحصیل شد.
دکتر بهروان مطب خود را در زمینه خدمات پوست، مو و زیبایی، لاغری و لیزر در تهران دایر کردند و با 20 سال سابقه با تجهیزات و امکاناتی پیشرفته ارائه خدمات می کنند.
گذراندن دوره های تخصصی و آموزشی در زمینه
• درمان های چاقی عمومی و موضعی
• دارای مدرک ویژه تزریق فیلر و بوتاکس
• کربوکسی تراپی، لیفت نخ
• انواع لیزرهای پوست و مو

فرم مشاوره

جهت دریافت مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید. مشاوران کلینیک ایوا در کمترین زمان ممکن با شما تماس می گیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آدرس کلینیک ایوا

آدرس کلینیک ایوا: تهران، خیابان شریعتی، بالاتر از میرداماد، خیابان منظرنژاد، پلاک 45 ، مجتمع یاس واحد 4

فرم مشاوره

جهت دریافت مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید. مشاوران کلینیک ایوا در کمترین زمان ممکن با شما تماس می گیرند.

×

سلام

برای چت در واتساپ کلیک کنید

×