دکتر سارا بهروان / لاغری / رفع سلولیت با دستگاه شاک ویو
۶ دقیقه
رفع سلولیت با دستگاه شاک ویو

رفع سلولیت با دستگاه شاک ویو

آنچه می خوانید...

ایجاد تورفتگی‌های غیرمعمول روی پوست از جمله پدیده‌های ناخوشایندی است که صافی و زیبایی پوست را با مشکل مواجه می‌کند. سلولیت پوستی نام علمی این ضایعات بی‌خطر و نازیبا است. خبر خوب در خصوص این بیماری آن است که شیوه‌های پزشکی نوین قادر هستند شما را از شر این ضایعات مزاحم خلاص کنند! رفع سلولیت با دستگاه شاک ویو از جمله شیوه‌های درمانی مؤثری است که این روزها بسیار شهرت پیدا کرده است. در ادامه مطلب به شرح مفصل‌تری از عارضه سلولیت و درمان آن با دستگاه شاک ویو خواهیم پرداخت.

سلولیت دشمن زیر پوستی

سلولیت (Cellulite) به تورفتگی‌های نامعمول در سطح پوست اطلاق می‌شود، به عبارت بهتر منظور از سلولیت ضایعات پوستی بی‌خطری هستند که تنها زیبایی پوست را تحت‌تأثیر قرار می‌دهند. به‌طورکلی سلولیت پوستی ناشی از تجمع چربی در زیر پوست و ایجاد سطحی ناهموار در نواحی همچون ران‌ها، باسن و شکم وبازو است. این تورفتگی‌های ناخوشایند اغلب در میان بانوان گزارش شده است؛ اما این بدان معنا نیست که آقایان نیز از بروز آن در امان هستند!

بیشتر بخوانید: درمان قطعی و سریع سلولیت ران پا

رفع سلولیت با دستگاه شاک ویو

دریافت مشاوره ( کلیک کنید)

شدت عارضه سلولیت

شدت این عارضه از علائمی که روی پوست به نمایش در می‌آید تا حدودی قابل‌تشخیص است؛ به‌طوری‌که اگر شدت آن کم باشد تورفتگی‌های ایجاد شده روی سطح پوست خفیف بوده که تنها در صورت اعمال فشار روی ناحیه قابل‌مشاهده است؛ اما درصورتی‌که ناهمواری‌های ایجاد شده برجسته و آشکار باشند شدت عارضه زیاد خواهد بود. دسته‌بندی دقیق‌تر درجه سلولیت به شرح زیر است:

درجه ۱ (خفیف):

این درجه از بیماری سلولیت دارای علائم خفیف با ظاهری به شکل پوست پرتقال بوده و به طور میانگین ۱ الی ۴ تورفتگی سطحی در هر ناحیه قابل‌مشاهده است.

درجه ۲ (متوسط):

این درجه کمی شدیدتر از نوع قبلی بوده و ظاهر آن شبیه پنیر خامه‌ای است. در این درجه پوست افتادگی بیشتری داشته و ۵ الی ۹ فرورفتگی در نواحی شایع دیده می‌شود.

درجه ۳ (شدید):

ظاهر این درجه سلولیت پوستی مشابه بالش پفکی است که حداقل ۱۰ فرورفتگی ژرف در سطح پوست دیده می‌شود، در این حالت پوست شدیداً افتاده خواهد شد.

به‌منظور تشخیص دقیق درجه سلولیت پوستی و درمان آن می‌توانید به کلینیک ایوا زیر نظر دکتر سارا بهروزان مراجعه کنید.

بیشتر بخوانید: چه روش هایی برای درمان سلولیت وجود دارد؟

شدت عارضه سلولیت

چه عواملی سبب بروز سلولیت خواهد شد؟

به‌طورقطع نمی‌توان گفت که علت ایجاد سلولیت پوستی چیست؛ اما مواردی وجود دارد که شاید بتواند زمینه‌ساز و یا تشدیدکننده این پدیده نازیبا باشد. عارضه سلولیت در خصوص رشته‌هایی است که اتصال‌دهنده بافت همبند به عضلات زیرین هستند. زمانی که توده چربی بین ارگان‌های نام‌برده قرار گرفته و رشد می‌کند، پوست دچار حالت تورم می‌شود؛ اما ازآنجایی‌که رشته‌های اتصال‌دهنده موظف به حفظ و برگرداندن پوست به حالت اولیه هستند تو رفتگی‌های آشکاری تحت عنوان سلولیت روی سطح پوست ایجاد خواهند شد. مسئله ژنتیک که زمینه‌ساز شکل بافت‌های بدن است، از جمله عواملی است که می‌توانند در بروز سلولیت مؤثر باشد. تغییرات هورمونی، چاقی و اضافه‌وزن به‌خصوص در نواحی گفته شده، سفتی یا شل بودن عضلات و … نیز ممکن است در ایجاد این ضایعات پوستی تأثیرگذار باشند؛ ولو اینکه هیچ قطعیتی در عوامل گفته شده وجود ندارد!

بیشتر بخوانید: عضله‌سازی و حذف چربی با دستگاه CM SLIM

رفع سلولیت با شاک ویو

دریافت مشاوره ( کلیک کنید)

شیوه‌های درمانی سلولیت پوست

امروزه شیوه‌های پزشکی و خانگی زیادی در جهت رفع و بهبود سلولیت پوستی پیشنهاد شده‌اند. ورزش‌کردن کاهش چربی غذاها، رژیم غذایی مناسب، ماساژ، استفاده از کرم‌ها و شیوه‌های درمانی نوین از جمله مواردی هستند که در درمان سلولیت بدان‌ها اشاره شده است؛ اما ازآنجایی‌که شیوه‌های خانگی در رفع عارضه سلولیت چندان مؤثر عمل نمی‌کنند اغلب افراد برای حل این مشکل به شیوه‌های پزشکی روی آورده‌اند. رفع سلولیت با دستگاه شاک ویو یکی از شیوه‌های درمانی نوین بوده که این روزها بسیار رایج شده است. کلینیک ایوا زیر نظر دکتر سارا بهروان از جمله مراکزی است که به درمان عارضه سلولیت به کمک دستگاه شاک ویو می‌پردازد.

بیشتر بخوانید: دستگاه لاغری موضعی شاک ویو

دستگاه شاک ویو چیست؟

دستگاه شاک ویو از جمله دستگاه‌های مورد استفاده در کلینیک‌های فیزیوتراپی است که کاربردهای درمانی گوناگونی دارد؛ به‌طوری‌که درمان سلولیت پوستی تنها یکی از موارد استفاده از دستگاه شاک ویو است. این دستگاه پرکاربرد محصول کشور سوئیس بوده و به کمک امواج صوتی به درمان سلولیت و سایر بیماری‌ها می‌پردازد. کلینیک ایوا زیر نظر دکتر سارا بهروان دارای دستگاه پیشرفته شاک ویو به‌منظور درمان سلولیت پوستی است.

عملکرد دستگاه شاک ویو
بیشتر بخوانید: لاغری موضعی با دستگاه RF

 

رفع سلولیت با دستگاه شاک ویو

شیوه کار دستگاه شاک ویو به‌منظور درمان سلولیت پوستی بدین صورت است که پروب دستگاه روی نواحی آسیب‌دیده قرار گرفته و با ایجاد ارتعاش خفیف سبب قرارگرفتن پوست در حالت استراحت خواهد شد. در مرحله بعدی کار امواج صوتی آغاز می‌شود. این امواج به ناحیه زیر جلدی نفوذ کرده و توده‌های چربی زیر پوست را تحت‌تأثیر قرار می‌دهند. از طرفی این امواج علاوه بر حذف توده‌های چربی، با تأثیر بر روی غدد لنفاوی قادر به دفع مواد زائد از زیر پوست نیز خواهند بود. همچنین این شیوه درمانی غیرتهاجمی بوده و درد و التهاب چندانی ایجاد نمی‌کند. تأثیر رفع سلولیت با دستگاه شاک ویو ممکن است در جلسات اول مشخص شود؛ اما برای اصلاح عارضه ایجاد شده مسلماً به تعداد جلسات درمانی بیشتری نیاز خواهد بود…

کلام پایانی

برآمدگی‌های ناخوشایند روی پوست که از آن تحت عنوان سلولیت یاد می‌شود عارضه بی‌خطر؛ اما آزاردهنده‌ای است که اغلب افراد به دنبال درمان آن هستند. ازآنجایی‌که نسخه‌های خانگی در رفع این ضایعات چندان مؤثر نیستند اغلب افراد به درمان‌های نوین پزشکی روی آورده‌اند. رفع سلولیت با دستگاه شاک ویو یکی از روش‌های مشهوری است که به نظر می‌رسد در درمان این بیماری پوستی مؤثر عمل کرده است. کلینیک ایوا زیر نظر دکتر سارا بهروان از جمله مراکزی است که به درمان سلولیت به کمک دستگاه شاک ویو می‌پردازد.

سؤالات متداول

آیا سلولیت پوستی با شیوه‌های خانگی قابل‌درمان است؟

خیر. نسخه‌های خانگی در درمان سلولیت پوستی چندان مؤثر نیستند.

رفع سلولیت با دستگاه شاک ویو چقدر طول می‌کشد؟

تأثیرات این شیوه درمانی معمولاً در چند جلسه اول قابل‌مشاهده است؛ اما به‌منظور اصلاح کامل این ضایعات به تعداد جلسات بیشتری نیاز خواهد بود.

عوارض درمان سلولیت با دستگاه شاک ویو چیست؟

درمان سلولیت به کمک دستگاه شاک ویو یک روش غیرتهاجمی است و معمولاً درد زیادی ایجاد نمی‌کند؛ اما بروز قرمزی و التهاب خفیف در سطح پوست محتمل است.

دکتر سارا بهروان

دکتر سارا بهروان

دکتر سارا بهروان موسس کلینیک ایوا در زمینه دکترای حرفه ای پزشکی از دانشگاه جندی شاپور اهواز فارغ التحصیل شد.
دکتر بهروان مطب خود را در زمینه خدمات پوست، مو و زیبایی، لاغری و لیزر در تهران دایر کردند و با 20 سال سابقه با تجهیزات و امکاناتی پیشرفته ارائه خدمات می کنند.
گذراندن دوره های تخصصی و آموزشی در زمینه
• درمان های چاقی عمومی و موضعی
• دارای مدرک ویژه تزریق فیلر و بوتاکس
• کربوکسی تراپی، لیفت نخ
• انواع لیزرهای پوست و مو

فرم مشاوره

جهت دریافت مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید. مشاوران کلینیک ایوا در کمترین زمان ممکن با شما تماس می گیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آدرس کلینیک ایوا

آدرس کلینیک ایوا: تهران، خیابان شریعتی، بالاتر از میرداماد، خیابان منظرنژاد، پلاک 45 ، مجتمع یاس واحد 4

فرم مشاوره

جهت دریافت مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید. مشاوران کلینیک ایوا در کمترین زمان ممکن با شما تماس می گیرند.

×

سلام

برای چت در واتساپ کلیک کنید

×