دکتر سارا بهروان / خدمات لیزر / قبل عمل لابیاپلاستی این نکات مهم را باید بدانید
۶ دقیقه
لابیاپلاستی

قبل عمل لابیاپلاستی این نکات مهم را باید بدانید

آنچه می خوانید...

لابیاپلاستی یک جراحی زیبایی است که با هدف افزایش راحتی و زیبایی انجام می شود.  لابیاپلاستی شامل تغییر شکل لابیای مینور (لبه های داخلی واژن) یا لابیا ماژور (لبه های خارجی واژن) برای بهبود ظاهر و کاهش ناراحتی است. خانم ها به دلایل مختلفی از جمله کاهش ناراحتی در حین فعالیت های بدنی، افزایش تقارن زیبایی شناختی و رفع بی نظمی های مادرزادی لابیاپلاستی انجام می دهند. این جراحی می تواند تحریک و ناراحتی ناشی از بزرگی یا نامتقارن بودن لابیاها را کاهش دهد.

 

لابیاپلاستی چگونه انجام می شود؟

لابیاپلاستی با بی حسی موضعی انجام می شود و شامل ایجاد یک برش و برداشتن بافت اضافی از لبه های داخلی واژن است. این کار ممکن است با استفاده از تیغ جراحی  یا لیزر انجام شود. لابیا مینور در این جراحی از بافت زیرین جدا شده و هرگونه بافت اضافی حذف می شود. سپس جراح برش ها را با استفاده از بخیه های جذبی (که در عرض 10-7 روز حل می شوند) برای جلوگیری از خونریزی می بندد. این جراحی معمولاً بین 30 تا 60 دقیقه طول می کشد. پس از جراحی، باید از پد بهداشتی استفاده کنید تا محل را خشک نگه دارید و حدود 6 هفته پس از عمل از فعالیت جنسی خودداری کنید.

لابیاپلاستی

نکات مهم در مورد لابیاپلاستی که باید بدانید

در رابطه با لابیاپلاستی مواردی وجود دارد که بهتر است از آن آگاه شوید. این نکات کمک می کنند بهترین نتیجه را از لابیاپلاستی کسب کنید و بهبودی شما را تسریع می کند.

  • دو روز قبل از لابیاپلاستی محل را شیو کنید زیرا انجام این کار در روز جراحی احتمال عفونت را افزایش می هد.
  • روز جراحی حمام کنید، غذای سبک بخورید و استرس خود را کنترل نمایید.
  • برای مراجعه به کلینیک لباس های تمیز و گشاد بپوشید.
  • حداقل تا یک هفته از تامپون استفاده نکنید و در صورت پریود شدن نوار بهداشتی مصرف کنید.
  • تا چند روز پس از جراحی از انجام ورزش های سنگین خودداری کنید و بیشتر دراز بکشید.
  • حداقل تا دو هفته بعد از جراحی شلوار جین یا شلوار تنگ نپوشید. این شامل پوشیدن جوراب شلواری هم هست.
  • لباس ‌های زیر گشاد و شلوارهای نخی بپوشید تا زمانی که کاملا بهبود یابید.
  • داروهای مسکن و آنتی بیوتیک های خود را طبق دستور پزشک مصرف کنید.
  • از پد گرم کننده یا کیسه یخ در محل برش خودداری کنید، مگر اینکه پزشکتان بگوید.
  • تا بهبودی کامل از رفتن به استخر، جکوزی، وان حمام و فعالیت جنسی خودداری کنید.

 

هزینه عمل لابیاپلاستی چقدر است؟

یکی دیگر از نکات مهمی که قبل عمل لابیاپلاستی باید بدانیم هزینه عمل لابیاپلاستی با جراحی یا لیزر است. عمل لابیاپلاستی به دو صورت جراحی و لیزر انجام می شود. که هزینه از لابیاپلاستی با لیزر حدود 18 میلیون و هزینه لابیاپلاستی به صورت جراحی سنتی با تیغ حدود 15 میلیون تومان است. عمل لابیاپلاستی با لیزر عوارض کمتری نسبت به جراحی سنتی دارد و دوره نقاهت کمتری نیز دارد. همچنین در عمل لیزری انتقال بیماری های مقاربتی به صفر می رسد.

لابیا مینور و ماژور

لابیا مینور و ماژور چیست؟ کدام جراحی می شود؟

لابیای مینور لبه های داخلی واژن و لابیای ماژور لبه های خارجی واژن هستند. لابیاپلاستی می تواند روی هر دو لابیا برای تغییر اندازه انجام شود. اما بیشتر برای تغییر اندازه لابیای داخلی انجام می شود زیرا آنها ممکن است به دلایل ژنتیکی اندازه های نامتقارن و بزرگی داشته باشند. لابیاپلاستی مینور بسیار رایج است و خانم ها از سن 18 سالگی می توانند برای اصلاح شکل و اندازه لابیای داخلی اقدام کنند. شما می توانید با جراحی سنتی یا لیزر، لابیاپلاستی انجام دهید و از فواید این جراحی که افزایش اعتماد به نفس، راحتی، کاهش درد حین مقاربت و افزایش میل جنسی است بهره مند شوید.

بخوانید: علت بزرگ شدن لبه های واژن و درمان قطعی آن

 

لابیاپلاستی با لیزر یا جراحی

لابیاپلاستی در حال حاضر به دو روش لیزر یا جراحی با تیغ انجام می شود. در لابیاپلاستی با لیزر از بی حسی موضعی انجام می شود و به بخیه نیازی نیست زیرا لیزر عروق خونی را سوزانده و از خونریزی جلوگیری می کند. درد و خونریزی در این روش بسیار کم است و نیازی به بستری نیز ندارد. هزینه این جراحی حدود 10 تا 12 میلیون است.

لابیاپلاستی با جراحی نیاز به بیهوشی عمومی و حداقل یک روز بستری دارد. در این روش پس از برش بافت های اضافی لابیا، برای جلوگیری از خونریزی از بخیه های جذبی استفاده می شود. درد و خونریزی در این روش بیشتر است و دارو درمانی بیشتری نیاز دارید. اگرچه هزینه اولیه جراحی سنتی لابیاها ممکن است کمتر به نظر برسد اما در نهایت با هزینه های اضافی دیگر مانند بستری در بیمارستان قطعا هزینه بیشتری نسبت به لیزر درمانی خواهد داشت.

لابیاپلاستی با لیزر

با روش های غیرجراحی می تواند لابیا را کوچک کرد؟

شما با روش های غیرجراحی نیز می توانید لابیاها را کوچک تر کنید اما این روش ها زمانبر هستند و باید نسبت به آنها پایبند باشید. استفاده از آلوئه ورا به صورت روزانه، روغن درخت چای، روغن نارگیل، روغن بابونه و خمیر زردچوبه در این رابطه موثر هستند. ورزش های مناسب کف لگن و کگل نیز ممکن است به کوچک کردن لابیاها کمک کنند.

 

عوارض عمل لابیاپلاستی؟

لابیاپلاستی یک جراحی زیبایی ایمن است با اینحال مانند هر جراحی دیگری ممکن است عوارضی داشته باشد که معمولا تا 12 هفته طول می کشد. بیشترین عوارض ناشی از لابیاپلاستی عبارتند از:

  • خونریزی
  • کبودی
  • عفونت
  • تورم و التهاب
  • اسکار جای زخم
  • کاهش یا از بین رفتن میل جنسی
  • عدم تقارن لابیاها پس از بهبودی

بخوانید: تنگ کردن واژن با لیزر با هزینه آن رفع گشادی واژن بدون جراحی

آیا لابیاپلاستی در بهتر شدن روابط زناشویی موثر است؟

چین های بیش از حد بزرگ لابیاهای داخلی می توانند از تحریک کلیتورال جلوگیری کرده و باعث اصطکاک شوند که مقاربت را بسیار دردناک خواهند کرد. لابیاپلاستی  می تواند با برداشتن مقداری از بافت اضافی اطراف کلیتوریس، حس لذت جنسی شما را تقویت کند و باعث تحریک آسان ‌تر شود. بنابراین نقش مهمی در بهتر شدن روابط زناشویی خواهد داشت.

لابیاپلاستی

لابیاپلاستی برای دختران باکره انجام می شود؟

لابیاپلاستی یک جراحی زیبایی است که همه خانم ها می توانند از آن استفاده کنند. این جراحی برای کوچک کردن لابیاها مورد استفاده قرار می گیرد و برای دختران باکره نیز قابل انجام است. این جراحی بر روی ساختارهای خارجی واژن انجام می شود و ساختارهای داخلی واژن از جمله پرده بکارت هیچ آسیبی نمی بینند.

 

دوره نقاهت لابیاپلاستی چقدر است؟

لابیاپلاستی یک عمل ساده است شما می توانید همان روز به خانه برگردید. ممکن است پس از جراحی درد و تورم خفیفی را تجربه کنید اما در عرض چند روز کاهش می یابد. دوره نقاهت این جراحی عموماً 2 هفته است. بخیه ها بعد از حدود 10 روز از بین رفته و پس از آن می توانید فعالیت های عادی خود را از سر بگیرید.

 

منبع:

www.koruhastanesi.com/what-is-labiaplasty-3775-5

medinicosmeticsurgery.com/what-is-labiaplasty-labiaplasty-surgery

دکتر سارا بهروان

دکتر سارا بهروان

دکتر سارا بهروان موسس کلینیک ایوا در زمینه دکترای حرفه ای پزشکی از دانشگاه جندی شاپور اهواز فارغ التحصیل شد.
دکتر بهروان مطب خود را در زمینه خدمات پوست، مو و زیبایی، لاغری و لیزر در تهران دایر کردند و با 20 سال سابقه با تجهیزات و امکاناتی پیشرفته ارائه خدمات می کنند.
گذراندن دوره های تخصصی و آموزشی در زمینه
• درمان های چاقی عمومی و موضعی
• دارای مدرک ویژه تزریق فیلر و بوتاکس
• کربوکسی تراپی، لیفت نخ
• انواع لیزرهای پوست و مو

فرم مشاوره

جهت دریافت مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید. مشاوران کلینیک ایوا در کمترین زمان ممکن با شما تماس می گیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آدرس کلینیک ایوا

آدرس کلینیک ایوا: تهران، خیابان شریعتی، بالاتر از میرداماد، خیابان منظرنژاد، پلاک 45 ، مجتمع یاس واحد 4

فرم مشاوره

جهت دریافت مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید. مشاوران کلینیک ایوا در کمترین زمان ممکن با شما تماس می گیرند.

×

سلام

برای چت در واتساپ کلیک کنید

×