دکتر سارا بهروان / لاغری / مراقبت‌ های بعد از ساکشن غبغب
۸ دقیقه
مراقبت بعد ساکشن غبغب

مراقبت‌ های بعد از ساکشن غبغب

آنچه می خوانید...

انسان از دیرباز تا به امروز به دنبال راه‌ های مختلفی برای داشتن چهره زیبا و صورتی خوش فرم بوده است. داشتن غبغب می‌ تواند برای هر فردی آزار دهنده باشد. عوامل مختلفی وجود دارند که سبب به وجود آمدن غبغب می شوند. ژنتیک، آناتومی بدن و وزن را می‌ توان مواردی دانست که در ایجاد غبغب تاثیرگذار هستند. طبق نتایجی که انجمن جراحی پوست آمریکا از تحقیقات خود به دست آورده است، در سراسر دنیا بیش از ۶۸ درصد مردم دارای غبغب بوده و بسیاری از آن ها روش‌ های مختلف برای رفع این مشکل استفاده می‌ کنند.
عمل ساکشن نوعی جراحی بوده که می‌ توان آن را برای حذف چربی‌ ها از نقاط مختلف بدن مورد استفاده قرار داد. گاهی اوقات فرد با انجام ورزش و پیگیری یک رژیم غذایی قادر به از بین بردن چربی‌ های بدن نیست. به همین علت ترجیح می‌ دهد به سراغ انجام جراحی برود.

دلایل ایجاد غبغب

غبغب صرفا به دلیل چاقی و اضافه وزن بر روی بدن ایجاد نمی‌ شود. عوامل دیگری نیز وجود دارند که موجب تجمع چربی در زیر چانه خواهند شد. از جمله این عوامل می‌ توان به افزایش سن اشاره کرد. بالا رفتن سن موجب می‌ شود که سوخت و ساز بدن کاهش یابد. در نتیجه روند کلاژن‌ سازی پوست کاهش یافته و حالت ارتجاعی آن از بین می‌ رود.
یکی دیگر از مواردی که سبب بروز غبغب در زیر چانه و ناحیه گردن می‌ شود، ژنتیک است. دلایل ژنتیکی در کنار چاقی بیش از حد وزن را می‌ توان مواردی عنوان کرد که در بروز این معضل تاثیرگذار هستند.

 

پیشنهاد برای مطالعه: ساکشن غبغب | نحوه انجام، مراقبت ها، هزینه و عوارض

مراقبت بعد ساکشن غبغب

دریافت مشاوره ( کلیک کنید)

روش‌ های از بین بردن غبغب

برای از بین بردن غبغب ابتدا باید به بررسی ریشه و علل پیدایش آن پرداخت. با توجه به شناخت کافی از دلایل پیدایش‌ آن باید روش های مختلف را برای حذف آن مورد استفاده قرار داد.

1. رژیم غذایی و ورزش

اگر در اثر افزایش وزن و چاقی، غبغب بر روی بدن فرد ظاهر شود، می‌ تواند در گام نخست به سراغ پیگیری یک رژیم غذایی و در کنار آن ورزش کردن برود. انجام ورزش تا حد زیادی به افرادی که به دلیل چاقی به این معضل مبتلا شده‌ اند کمک فراوان خواهد کرد.

2. جراحی ساکشن غبغب

گاهی اوقات تجمع چربی و افتادگی پوست از دلایل دیگر نشات می‌ گیرد. به همین علت فرد با استفاده از رژیم غذایی و همچنین ورزش کردن قادر به برطرف کردن آن نخواهد بود. در این شرایط بهتر است که یک پزشک متخصص، جراحی ساکشن غبغب را انجام دهد.

 

پیشنهاد برای مطالعه: درمان قطعی و سریع سلولیت ران پا

نحوه جراحی ساکشن غبغب

انجام عمل جراحی ساکشن غبغب باید توسط پزشک متخصص صورت گیرد. برای انجام این کار از بی‌ حسی موضعی استفاده می‌ کنند. در ابتدا پزشک متخصص، زیر چانه فرد چند برش ظریف ایجاد خواهد کرد. سپس برای اینکه بتواند چربی‌ های اضافی این ناحیه را تخلیه کند پوست را به سمت بالا خواهد داد.
در گام بعدی جراح، لوله‌ های ظریفی با نام کانولا از مکانی که برش داده شده است را وارد خواهد کرد. این لوله‌ ها می‌ توانند مکش چربی را انجام دهند. یادآور می‌ شویم در صورت تمایل، بیمار می‌ توان برای زیباتر شدن نواحی دیگر صورت مانند گونه و لب از چربی‌ های تخلیه شده به عنوان فیلر استفاده کرد.

اقدامات پیش از ساکشن غبغب

افرادی که قصد انجام ساکشن غبغب را دارند، بهتر است مصرف داروهای رقیق کننده خون را حداقل دو هفته قبل از جراحی قطع کنند.
قبل از انجام عمل جراحی، استعمال سیگار و مصرف دخانیات نیز باید قطع شود. مصرف دخانیات سبب تاخیر در بهبودی زخم‌ ها شده و تاثیر نامطلوبی بر این روند می‌ گذارد.
معمولا تصاویری قبل از انجام عمل و پس از آن از شما گرفته می‌ شود تا بتوان نتیجه کار را به خوبی مشاهده کرد.
مطابق نظر پزشک، ممکن است قبل از انجام عمل جراحی نیاز داشته باشید که چند آزمایش خاص را انجام دهید.

 

پیشنهاد برای مطالعه: چه روش هایی برای درمان سلولیت وجود دارد؟

مراقبت بعد ساکشن غبغب
مراقبت‌ های بعد از ساکشن غبغب

  1. جراحی ساکشن غبغب به عنوان یک جراحی سرپایی شناخته می‌ شود. به همین علت بلافاصله پس از انجام این جراحی با تشخیص پزشک، بیمار مرخص خواهد شد. دوره نقاهت این بیماری نیز به هیچ عنوان سختی ندارد.
  2. افرادی که ساکشن غبغب را انجام می‌ دهند بعد از چند روز قادر به انجام فعالیت‌ های عادی روزمره هستند.
  3. ۲۴ ساعت پس از انجام جراحی باید استراحت کامل کنید.
  4. تا چند هفته ممکن است تورم و کبودی جای عمل به مانند سایر جراحی‌ ها بر روی بدن مشاهده شود. براساس نظر پزشک متخصص می‌ توان از کمپرس یخ برای کاهش تورم و کبودی‌ ها استفاده کرد.
  5. معمولا توصیه می‌ شود پس از انجام جراحی غبغب و هنگام خوابیدن، فرد سر خود را رو به بالا نگه دارد.
  6. بعد از ساکشن غبغب انجام فعالیت‌ های سنگین توصیه نمی‌ شود. با این حال پیاده روی برای افرادی که این جراحی را انجام داده‌ اند مفید است. انجام پیاده‌ روی سبب کمک کردن به جلوگیری از لخته شدن خون خواهد شد.
  7. تا حد امکان پس از انجام عمل جراحی، گردن خود را کمتر تکان دهید.
  8. براساس نظر پزشک متخصص می‌ توان جهت جلوگیری از عفونت و کنترل درد از برخی داروها استفاده کرد.
  9. پس از انجام ساکشن غبغب بهتر است زیر چانه خود یک پد فوم قرار دهید. با قرار دادن پد فوم در زیر چانه می‌ توانید دوش بگیرید. فراموش نکنید که از خیس شدن پانسمان جراحی جلوگیری به عمل آورده شود.
  10. به طور معمول پانسمانی که بر روی محل جراحی قرار گرفته می‌ شود پس از ۴ یا ۵ روز جدا خواهد شد. اگر پس از این مدت زمان پانسمان جدا نشود، پزشک اقدام به برداشتن آن می‌ کند.
  11. از جمله مراقبت‌ های بعد از جراحی ساکشن می‌ توان به رعایت رژیم غذایی حاوی سبزیجات و میوه‌ ها اشاره کرد.
  12. توصیه ما این است پس از انجام این جراحی به میزان کافی آب بنوشید.
  13. سعی کنید حتی الامکان پس از جراحی ساکشن غبغب از انجام کارهایی مانند رانندگی که نیاز هوشیاری کامل دارند خودداری نمایید.
  14. انجام فعالیت‌ های سنگین پس از لیپوساکشن غبغب ممکن است به محل برش ‌ها فشار وارد کند. به همین علت با درد و خونریزی در این ناحیه مواجه می‌ شوید.
  15. گاهی اوقات پزشک تشخیص می‌ دهد که پس از جراحی ساکشن غبغب از گن گردن طبی استفاده کنید. بسته به شرایط ممکن است بین 2 هفته تا یک ماه نیاز به بستن گن داشته باشید. این گن گردن باید روزانه تا 12 ساعت بر روی گردن قرار گیرد. علاوه بر این یک سری ماساژهای ویژه نیز وجود دارند که لازم است آن ها را انجام دهید.

پیشنهاد برای مطالعه:  چربی سوزی و لاغری در سریع ترین زمان با مزوتراپی

حمام بعد از ساکشن غبغب

همانگونه که بیان کردیم پس از انجام جراحی لیپوساکشن غبغب بیمار می‌ تواند در همان روز مرخص شود. اگر قصد استحمام پس از جراحی غبغب را دارید، بهتر است تا سه روز از انجام این کار خودداری کنید. پس از آن می‌ توانید با رعایت نکات لازم و با جلوگیری از رسیدن آب به محل جراحی مشغول به استحمام شوید.

نحوه خوابیدن بعد از ساکشن غبغب

پس از انجام ساکشن غبغب بهتر است که سر خود را از بدنتان بالاتر نگه دارید. با توجه به اینکه پس از جراحی ممکن است در ناحیه صورت تورم ایجاد شود، جهت اینکه آب موجود در بافت‌ های غبغب خالی شود، توصیه می‌ کنیم سر خود را بالاتر از بدن بگذارید. برای انجام این کار می‌ توانید زیر سرتان یک یا دو بالشت قرار داده و با زاویه ۴۵ درجه بخوابید. حتما توجه کنید که در هنگام خوابیدن فشار به غبغب وارد نشود. گاهی اوقات بی دقتی فرد سبب بروز نامتقارنی در ناحیه غبغب خواهد شد.

مزایای ساکشن غبغب

  • انجام ساکشن به شما کمک می‌ کند تا بتوانید ظاهری زیبا داشته باشید.
  • انجام این کار سبب حذف کامل چربی ناحیه غبغب می‌ شود.
  • این جراحی طی یک جلسه کاری توسط پزشک متخصص صورت می‌ گیرد. خطرات و عوارض ساکشن غبغب بسیار کم هستند.
  • انجام این جراحی سبب زیباتر شدن چهره فرد می‌ شود.
  • ساکشن غبغب، پوست گردن شما رو سفت می‌ کند.

 

پیشنهاد برای مطالعه: عضله‌سازی و حذف چربی با دستگاه CM SLIM

معایب و عوارض لیپوساکشن غبغب

در مقایسه با مزایای ساکشن غبغب، معایب و عوارض انجام این جراحی بسیار کم هستند. تنها عوارضی مانند خونریزی، کاهش حساسیت پوست، عفونت، درد و همچنین ورم ممکن است پس از جراحی غبغب به وجود بیایند. بخش زیادی از این عوارض با گذشت زمان از بین می‌ روند.

جمع‌ بندی

ساکشن غبغب به شما کمک می‌ کند تا برای مدت زمان طولانی بتوانید از شر چربی‌ های این ناحیه در امان بمانید. پزشک متخصص در کلینیک ایوا می‌ تواند در یک روز این جراحی را انجام دهد. اگر قصد ساکشن غبغب را دارید، و قصد دارید از خدمات یک مجموعه تخصصی بهره ببرید. کارشناسان و مشاورین کلینیک ایوا در واتساپ و تلفنی پاسخگوی سوالات شما هستند.

دکتر سارا بهروان

دکتر سارا بهروان

دکتر سارا بهروان موسس کلینیک ایوا در زمینه دکترای حرفه ای پزشکی از دانشگاه جندی شاپور اهواز فارغ التحصیل شد.
دکتر بهروان مطب خود را در زمینه خدمات پوست، مو و زیبایی، لاغری و لیزر در تهران دایر کردند و با 20 سال سابقه با تجهیزات و امکاناتی پیشرفته ارائه خدمات می کنند.
گذراندن دوره های تخصصی و آموزشی در زمینه
• درمان های چاقی عمومی و موضعی
• دارای مدرک ویژه تزریق فیلر و بوتاکس
• کربوکسی تراپی، لیفت نخ
• انواع لیزرهای پوست و مو

فرم مشاوره

جهت دریافت مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید. مشاوران کلینیک ایوا در کمترین زمان ممکن با شما تماس می گیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آدرس کلینیک ایوا

آدرس کلینیک ایوا: تهران، خیابان شریعتی، بالاتر از میرداماد، خیابان منظرنژاد، پلاک 45 ، مجتمع یاس واحد 4

فرم مشاوره

جهت دریافت مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید. مشاوران کلینیک ایوا در کمترین زمان ممکن با شما تماس می گیرند.

×

سلام

برای چت در واتساپ کلیک کنید

×