دکتر سارا بهروان / جوانسازی / مزوژل صورت و انواع آن به همراه هزینه تزریق آن
۷ دقیقه
مزوژل

مزوژل صورت و انواع آن به همراه هزینه تزریق آن

آنچه می خوانید...

مزوژل یک روش جوانسازی پوست و در واقع ترکیبی از مزوتراپی و تزریق ژل است. در این روش ترکیبات مغذی مانند ویتامین ها، مواد معدنی، پروتئین ها، کوآنزیم و اسید هیالورونیک به پوست تزریق می شوند که باعث جوانسازی و رفع مشکلات پوستی مختلف می شود. مزوژل ها در انواع مختلف موجود هستند و باعث افزایش کلاژن سازی و خونرسانی پوست شده و اسید هیالورونیک از دست رفته پوست را جایگزین می کنند. مزوژل ترکیب تقویت ‌کننده‌ ای است که برای رسیدن به ظاهر دلخواه خود نیاز دارید. این تزریق نه تنها می تواند به طور قابل توجهی کیفیت پوست شما را افزایش دهد، بلکه یک روش موثر برای بهبود سلامت و التیام پوست آسیب دیده است. هزینه مزوژل به فاکتورهای مختلفی از جمله برند و حجم مورد نیاز جهت تزریق دارد.

 

مزوژل چیست؟

مزوژل ترکیبی تزریقی حاوی هیالورونیک اسید، ویتامین ها، آنزیم ها و پپتیدها است. این ترکیبات پوست را آبرسانی کرده و با تحریک کلاژن سازی در نهایت باعث کاهش چین و چروک، لک ها و اسکارهای پوستی می شوند. این روش زیبایی بسیار محبوب و موثر است و زیبایی و شادابی را در هر سنی به پوست شما برمی گرداند. مزوژل اغلب برای بهبود ظاهر و بافت پوست استفاده می شود و با تولید کلاژن و الاستین  پوست را سفت‌ و لیفت می کند.

مزوژل چیست

عملکرد مزوژل

مزوژل یک روش ایمن و مقرون به صرفه برای رفع مشکلات پوست است. مزوژل بر اساس ترکیبات بکار رفته در آن می تواند برای جوانسازی، رفع چروک، از بین بردن لک های تیره، لیفت، سفت کردن پوست و درمان اسکار آکنه مورد استفاده قرار بگیرد. عملکرد مزوژل بسته به فرمولاسیون و اهداف درمانی متفاوت بوده و طیف گسترده ای از مشکلات پوست را پوشش می دهد.

 

کاربردهای اصلی مزوژل؟

کاربرد اصلی مزوژل از بین بردن چین و چروک های صورت بیشتر در نواحی اطراف چشم و لب ها است که باعث جوانسازی پوست می شود. ژل مزو علاوه بر این برای رفع شلی پوست مورد استفاده قرار گرفته و پوست را لیفت می کند.

افرادی که صورت لاغری دارند با استفاده از مزوژل می توانند به قسمت های مختلف صورت خود حجم دهند. از دیگر کاربردهای این ماده تزریقی رفع سیاهی و تیرگی دور چشم، فرورفتگی زیر چشم و همچنین روشن و شفاف کردن پوست با افزایش آبرسانی پوست است. بطور کلی برای از بین بردن چین و چروک گردن، دست ها، درمان رگ های بیرون زده روی دست، سلولیت پوست و بسیاری از مشکلات پوستی می توانید از مزوژل استفاده کنید.

مزوژل جالپرو

بخوانید: بازگشت زیبایی و جوانی چهره با تزریق ژل جالپرو

ترکیبات اصلی مزوژل

ترکیبات اصلی مزوژل مواد تقویت کننده و بازسازی کننده پوست هستند. این ترکیبات شامل هیالورونیک اسید، ویتامین ها، کوآنزیم ها، مواد معدنی، برخی اسیدهای آمینه و آنتی اکسیدان هایی است که نقش مهمی در تغذیه سلول های پوست دارند.

 

انواع مزوژل؟

مزوژل ها انواع مختلفی دارند و برای اهداف مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. انواع مزوژل از نظر ترکیب باهم متفاوت بوده و کارایی متفاوتی نیز ارائه می دهند.

  • مزوژل جوانسازی: مهمترین دسته از مزوژل ها هستند که با مکانیسم های مختلف به ترمیم پوست، حجم دهی و لیفت کمک می کنند.
  • مزوژل ضد لک: این دسته با توجه به اسم آنها برای روشن سازی پوست و از بین بردن لک ها مورد استفاده قرار می گیرند.
  • مزوژل ضد ریزش مو: از این مزوژل ها که تحت عنوان هیر فیلر شناخته می شوند برای درمان ریزش مو استفاده می شود.
  • مزوژل لاغری: از این ژل ها برای چربی سوزی قسمت های مختلف بدن و صورت استفاده می شود و نتایج خوبی نیز ارائه می دهد.

قبل بعد مزوژل

دریافت مشاوره ( کلیک کنید)

مزوژل چقدر موثر است؟

مزوژل یک روش کارآمد و جدید برای رفع بسیاری از مشکلات پوست و مو است. این روش برای جوانسازی پوست بسیار موثر بوده و در کوتاه ترین زمان ممکن پوست را زیباتر، لیفت و روشن می کند. مزوژل یک درمان موقتی است که پوست شما را شاداب و جوان می کند و برای نگهداری نیاز به تمدید دارد.

بخوانید: صورت خوش فرم و زاویه دار با تزریق فیلر چانه

بهترین برند های مزوژل

ژل های مزو توسط شرکت های مختلفی در سراسر دنیا تولید و به بازار عرضه می شوند. این برندها از نظر کیفیت با یکدیگر متفاوت بوده و طبیعتا از نظر نتایج نیز عملکرد متفاوتی ارائه می دهند. محبوب ترین و بهترین برند مزوژل پروفایلوی ایتالیا است. پس از آن برند جالپرو در رتبه دوم قرار دارد که باز هم  ساخت کشور ایتالیا است. برند پروستولین، هیارون کره، ویتن کره، رویترین کره، رمدیوم کره و مزوژل مزولایک اسپانیا در رده های بعدی قرار دارند.

شایان ذکر است که مزوژل های کره ای از نظر کیفیت با برندهای برتر ایتالیا برابری کرده ولی قیمت آنها بسیار پایین تر است. به همین دلیل محبوبیت و کاربرد گسترده ای در عرصه زیبایی و جوانسازی پوست دارند.

 

نحوه تزریق مزوژل

برای  تزریق مزوژل ابتدا پوست ضدعفونی شده و تمام آلودگی های سطح پوست برطرف می شود. سپس سوزن با زاویه 30 درجه وارد عمق 4 سانتی متری شده و تزریق انجام می شود. تزریق ممکن است به صورت یکباره، چند سوراخ، هاشوری، رتروگراد و غیره انجام شود و با کمی ماساژ توسط پزشک به پایان می رسد. بر اساس مشکل پوستی، شما ممکن است به چندین جلسه تزریق نیاز داشته باشید که توسط پزشک تعیین خواهد شد.

بخوانید: تزریق فیلر زیر چشم | مزایا، هزینه، نمونه کارهای واقعی

هزینه تزریق مزوژل

هزینه تزریق مزوژل بستگی به فاکتورهایی مانند برند مزوژل، محل تحت درمان، نوع مشکل پوستی و موقعیت جغرافیایی کلینیک دارد. با اینحال از 1.5 تا 3.5 میلیون تومان بر اساس نوع برند متفاوت است. در رابطه با هزینه تزریق بهتر است در جلسه مشاوره از پزشک خود سوال کنید.

دریافت مشاوره ( کلیک کنید)

مزایا و معایب مزوژل

مزوژل یک روش زیبایی و جوانسازی پوست است که مزایای بسیاری مانند آبرسانی پوست، رفع چین و چروک، برطرف کردن جای جوش و ترک پوستی، سفت کردن و لیفت پوست، روشن کردن پوست و رفع مشکلات دور چشم ارائه می دهد. خانم ها و آقایان می توانند از مزایای این تزریق ایمن برای زیبایی و جوانی پوست خود در سنین مختلف استفاده نمایند.

در رابطه با معایب مزوژل باید به صراحت گفت که این روش هیچ معایبی ندارد و اگر به درستی توسط یک پزشک متخصص تزریق شود نتیجه ای مطلوب را در کمترین زمان ممکن ارائه خواهد داد. فقط افراد ممکن است مانند هر روش زیبایی دیگری عوارض موقت پس از تزریق را تجربه کنند که خود به خود بهبود خواهد یافت.

بخوانید: درمان جای جوش صورت با سابسیژن و هزینه آن

عوارض مزوژل؟

عوارض مزوژل معمولا موقت بوده و شامل قرمزی، تورم، کبودی، خارش و التهاب است که تا 72 ساعت برطرف می شود. در صورتی که تزریق در مکان های نامعتبر و افراد غیر متخصص صورت بگیرد ممکن است عوارض جدی تری مانند عفونت، تغییر رنگ پوست و خونریزی را تجربه کنید.

 

ماندگاری؟ تعداد جلسات؟

تزریق مزوژل یک روش زیبایی موقتی است که حدود 6 تا 9 ماه ماندگاری دارد و بعد از آن باید درمان های نگهدارنده را برای حفظ نتایج انجام دهید. تعداد جلسات بر اساس نوع مشکل پوستی و وضعیت پوست شما متفاوت بوده و ممکن 3 تا 6 جلسه تزریق نیاز داشته باشید.

بخوانید: تزریق فیلر خط خنده

مزوژل و ترکیب با سایر درمان ها؟

مزوژل برای همه افراد بالای 18 سال سالم به عنوان یک روش ایمن قابل انجام است. برای برخی از مشکلات پوستی مانند اسکار آکنه پزشک می تواند این روش را به عنوان تکمیل کننده سایر اعمال زیبایی مورد استفاده قرار دهد. مزوژل انواع مختلفی دارد به همین دلیل مزایای گسترده ای در درمان مشکلات پوستی و خصوصا جوانسازی پوست ارائه می دهد.

 

منبع:

https://lian.clinic/en/prosterolin-mesogel

دکتر سارا بهروان

دکتر سارا بهروان

دکتر سارا بهروان موسس کلینیک ایوا در زمینه دکترای حرفه ای پزشکی از دانشگاه جندی شاپور اهواز فارغ التحصیل شد.
دکتر بهروان مطب خود را در زمینه خدمات پوست، مو و زیبایی، لاغری و لیزر در تهران دایر کردند و با 20 سال سابقه با تجهیزات و امکاناتی پیشرفته ارائه خدمات می کنند.
گذراندن دوره های تخصصی و آموزشی در زمینه
• درمان های چاقی عمومی و موضعی
• دارای مدرک ویژه تزریق فیلر و بوتاکس
• کربوکسی تراپی، لیفت نخ
• انواع لیزرهای پوست و مو

فرم مشاوره

جهت دریافت مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید. مشاوران کلینیک ایوا در کمترین زمان ممکن با شما تماس می گیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آدرس کلینیک ایوا

آدرس کلینیک ایوا: تهران، خیابان شریعتی، بالاتر از میرداماد، خیابان منظرنژاد، پلاک 45 ، مجتمع یاس واحد 4

فرم مشاوره

جهت دریافت مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید. مشاوران کلینیک ایوا در کمترین زمان ممکن با شما تماس می گیرند.

×

سلام

برای چت در واتساپ کلیک کنید

×