دکتر سارا بهروان / لاغری / چگونه بهترین نتیجه را از کاشت ابرو بگیریم؟
۶ دقیقه
بهترین نتیجه از کاشت ابرو

چگونه بهترین نتیجه را از کاشت ابرو بگیریم؟

آنچه می خوانید...

کاشت ابرو چیست و چگونه انجام می شود؟

کاشت ابرو یک روش زیبایی کم تهاجمی است که برای رفع کم پشتی یا پر کردن نقاط خالی شده ابرو استفاده می شود. روش های مختلفی برای کاشت ابرو وجود دارد که همگی ایمن بوده و در صورت رعایت مراقبت های بعد از کاشت بهترین نتیجه را در پی خواهند داشت. برای کاشت ابرو گرافت هایی به صورت نواری یا تکی از بانک مو که اغلب پشت گردن است برداشته شده و به ابروها پیوند می شود. موهای پیوند زده پس از مدتی باعث پر و زیبا شدن ابروها به شکل طبیعی خواهند شد.

چگونه بهترین نتیجه را از کاشت ابرو بگیریم؟

پس از کاشت ابرو یکی از مهمترین کارهایی که برای کسب نتایج بهتر باید انجام دهید، تقویت ابروها است. برای این منظور پزشک ممکن است مزوتراپی را برای شما تجویز کند. علاوه بر آن استفاده از پمادهای موضعی آنتی باکتریال و داروهای خوراکی تجویز شده برای بهبود سریع تر و نتیجه ماندگار بسیار مهم است. شما در این دوران باید سبک زندگی سالمی داشته باشید و از استرس و کم خوابی دوری کنید. علاوه بر این از مواد غذایی سالم استفاده نمایید تا به رشد ابروهای تازه کاشته شده کمک کنند.

بیشتر بخوانید: کاشت ابرو با تراکم بالا و هزینه کاشت آن در 1403

مزوتراپی جهت رشد بهتر ابرو کاشته شده؟

مزوتراپی بعد از کاشت ابرو برای رشد بهتر و پیشگیری از ریزش ابروها بسیار مفید است. مزوتراپی مواد مغذی و تقویت کننده را با تزریق در اختیار ابروهای پیوند شده قرار می دهد. بنابراین به تقویت آنها کمک کرده و ماندگاری طولانی آنها را تضمین می کند.

کاشت ابرو با بهترین نتیجه

بانک موی مناسب برای کاشت ابرو؟

بانک موی مناسب برای کاشت ابرو معمولا پشت سر و یا پشت گوش ها است که رشد مداومی دارند. در صورتی که این قسمت ها برای برداشت گرافت مناسب نباشند جراح از موهای روی بازو یا زیربغل که قوی تر هستند برای پیوند ابرو استفاده می کند.

بیشتر بخوانید: هزینه کاشت ابرو در سال 1403 + لیست جدید قیمت در تهران

مراقبت های مهم بعد کاشت ابرو

کاشت ابرو یک راه عالی برای افزایش زیبایی ابروهای شما است، اما باید مراقبت های بعد از کاشت ابرو را به خوبی رعایت کنید که شامل موارد زیر است:

  1. از دست زدن به ابروهای خود خودداری کنید
  2. هفته اول پس از پیوند باید از لمس یا خاراندن ابروهای خود اجتناب کنید. دست زدن به آنها می تواند گرافت ها را از جا کنده و باعث عفونت شود.
  3. از پماد ضد باکتری استفاده کنید
  4. برای جلوگیری از عفونت، پماد ضد باکتری که پزشک تجویز می کند را روی ابروهای خود بمالید. استفاده از آن در چند روز اول پس از پیوند به پیشگیری از عفونت کمک خواهد کرد.
  5. از قرار گرفتن در معرض نور خورشید خودداری کنید
  6. هنگام بیرون رفتن از کلاه یا چتر برای پوشاندن ابروهای خود استفاده کنید. قرار گرفتن در معرض نور خورشید می تواند به ابروهای شما آسیب برساند و منجر به تغییر رنگ شود.
  7. ابروها را آرایش نکنید
  8. حداقل تا هفت روز پس از کاشت، از هیچ لوازم آرایشی روی ابروهای خودتان استفاده نکنید. قبل از استفاده از هرگونه آرایش، صبر کنید تا گرافت ها به طور کامل بهبود یابند.
  9. وضعیت خواب مناسب داشته باشید
  10. به پشت بخوابید. انجام این کار از وارد کردن فشار به ابروها هنگام خواب جلوگیری می کند. بهتر است هفته اول از خوابیدن روی شکم یا پهلو خودداری کنید.
  11. تمام دستورالعمل های مراقبت پس از پیوند که توسط جراح ارائه شده است را دنبال کنید. انجام این کار باعث تسریع بهبودی شده و نتایج بهتر را تضمین می کند.

بیشتر بخوانید: عوارض کاشت ابرو

کدام روش کاشت ابرو بهترین نتیجه را دارند؟

کاشت ابرو FUT و کاشت ابرو FUE دو روش متداول برای کاشت ابرو هستند که نتایج قابل قبولی ارائه می دهند. از بین این روش ها FUE چون فولیکول ها را تک تک انتخاب کرده و به ابروها پیوند می زند روش جدیدتر و کم عارضه تری است. در واقع روش FUE روش ترجیحی جراحان کاشت ابرو است و نتایج بهتری در پی خواهد داشت.

قبل و بعد کاشت ابرو

چه مدت طول می کشد که ابرو کاشته شده رشد کنند؟

مانند کاشت موی سر پس از پیوند ابرو، چرخه طبیعی رشد مو ادامه می یابد. موهای پیوند زده شده ممکن است ریزش کنند و بعد از 10-12 هفته چرخه رویش مجدد شروع می شود. انتظار می رود موهایی که به تازگی روی ابروهای پیوند زده شده اند، پس از کاشت به رشد خود ادامه دهند. دوره نقاهت برای کاشت ابرو نسبتا کوتاه است. به طور معمول، بهبودی طی 14 روز یا کمتر اتفاق می افتد و رشد موهای جدید ابرو در عرض 4 تا 6 ماه رخ می دهد. پس از این دوره موهای پیوند شده عملا جز ابروهای شما شده و به خوبی رشد خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: کاشت ابرو طبیعی

درمان ریزش ابرو بعد کاشت؟

پس از کاشت ابرو برای حفظ موهای پیوند شده باید مواردی را رعایت کنید که مهمترین آنها تقویت ابرو است. برای این منظور می توانید داروهای تقویتی حاوی آهن مصرف کنید، مزوتراپی کنید یا روغن های گیاهی تقویت ابرو مانند روغن نارگیل یا بادام روی ابروهای خودتان استفاده کنید. در این رابطه بهتر است با پزشک خودتان مشورت نمایید.

علاوه بر این نباید ابروهای خود را حتی پس از گذشت دوران نقاهت، زیاد رنگ کنید. زیرا مواد شیمیایی موجود در رنگ و سایر مواد آرایشی ممکن است به ابروهای تازه کاشته شده آسیب بزنند.

همچنین بهتر است از اصلاح کردن ابروها تا چندین ماه پس از کاشت خودداری کنید. عدم استعمال دخانیات و پرهیز از نوشیدنی های الکلی نیز از آسیب زدن به ابروهای تازه کاشته شده جلوگیری می کند. رژیم غذایی حاوی مواد مغذی و سبک زندگی سالم نیز می تواند به درمان ریزش ابرو پس از کاشت کمک کند.

 

پیشنهادات دکتر برای نتیجه عالی از کاشت ابرو؟

پس از کاشت ابرو پزشک برای شما مسکن و داروهایی تجویز خواهد کرد که باید طبق دستور مصرف کنید. علاوه بر این به شما گفته می شود که ابروها را دستکاری نکنید و از شوینده های ملایم برای شستشوی صورت استفاده نمایید تا به ابروها آسیب نزند. قرار ملاقات های بعدی با پزشک را نیز هرگز نباید نادیده بگیرید تا پیگیری درمان به بهترین شکل انجام شود. انجام توصیه های پزشک پس از کاشت ابرو قطعا باعث کسب بهترین نتیجه خواهد شد و کمک می کند از ابروهای پرپشت و زیبای خود لذت ببرید.

 

منبع:

https://www.avancehair.com/blog/ten-tips-for-styling-your-brows-after-an-eyebrow-transplant

https://www.drattenello.com/hair-restoration-beverly-hills/eyebrow-transplant

 

دکتر سارا بهروان

دکتر سارا بهروان

دکتر سارا بهروان موسس کلینیک ایوا در زمینه دکترای حرفه ای پزشکی از دانشگاه جندی شاپور اهواز فارغ التحصیل شد.
دکتر بهروان مطب خود را در زمینه خدمات پوست، مو و زیبایی، لاغری و لیزر در تهران دایر کردند و با 20 سال سابقه با تجهیزات و امکاناتی پیشرفته ارائه خدمات می کنند.
گذراندن دوره های تخصصی و آموزشی در زمینه
• درمان های چاقی عمومی و موضعی
• دارای مدرک ویژه تزریق فیلر و بوتاکس
• کربوکسی تراپی، لیفت نخ
• انواع لیزرهای پوست و مو

فرم مشاوره

جهت دریافت مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید. مشاوران کلینیک ایوا در کمترین زمان ممکن با شما تماس می گیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آدرس کلینیک ایوا

آدرس کلینیک ایوا: تهران، خیابان شریعتی، بالاتر از میرداماد، خیابان منظرنژاد، پلاک 45 ، مجتمع یاس واحد 4

فرم مشاوره

جهت دریافت مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید. مشاوران کلینیک ایوا در کمترین زمان ممکن با شما تماس می گیرند.

×

سلام

برای چت در واتساپ کلیک کنید

×