دکتر سارا بهروان / لاغری / بهترین دستگاه های درمان سلولیت را بشناسید
۶ دقیقه
بهترین روش های رفع سلولیت

بهترین دستگاه های درمان سلولیت را بشناسید

آنچه می خوانید...

سلولیت چیست و چرا به وجود می آید؟

سلولیت یک بیماری شایع و بی ضرر است که منجر به برآمدگی و فرورفتگی پوست در نواحی مانند ران، باسن، بازوها و شکم می شود. اگرچه سلولیت خطری برای سلامتی ندارد، اما ظاهر صاف پوست را تغییر می دهد.

علت دقیق سلولیت به طور کامل شناخته نشده است، اما ناشی از قرار گرفتن چربی بین تارهای فیبری است که پوست را به عضله زیرین متصل می کنند. عوامل هورمونی نقش مهمی در ایجاد سلولیت دارند. ژنتیک ساختار پوست، بافت و نوع بدن را تعیین می‌کند که همگی بر وجود سلولیت تأثیر می ‌گذارند. علاوه بر این، عواملی مانند وزن و تون عضلانی در ابتلای شما به سلولیت نقش دارند، اگرچه حتی افراد با تناسب اندام نیز آن را تجربه می کنند.

سلولیت چیست

آیا سلولیت قابل درمان است؟

برای مقابله موثر با سلولیت، اغلب ترکیبی از درمان های حرفه ای و تغییرات سبک زندگی توصیه می شود. حفظ یک رژیم غذایی متعادل، هیدراته ماندن و انجام تمرینات بدنی منظم می تواند سلامت کلی پوست را افزایش دهد. این اقدامات به کاهش ظاهر سلولیتی پوست کمک کرده و اعتماد به نفس شما را افزایش می دهد.

 

بهترین روش های رفع سلولیت

درمان‌ های غیرجراحی کاهش سلولیت یک راه عالی برای بهبود ظاهر پوست ارائه می ‌دهند. این درمان های پیشرفته علل اصلی سلولیت مانند سلول های چربی و بافت همبند را هدف قرار می دهند و به صاف و سفت شدن پوست کمک می کنند.

یکی از مزایای کلیدی روش‌ های غیرجراحی عدم وجود دوره نقاهت است و شما امکان می ‌دهد بدون وقفه به فعالیت ‌های روزانه خود ادامه دهید. علاوه بر این، این درمان ‌ها در مقایسه با گزینه‌ های جراحی عوارض بسیار کمتری دارند. درمان های غیر جراحی شامل استفاده از دستگاه های لاغری مختلف، ماساژ درمانی و استفاده از کرم های موضعی است.

بیشتر بخوانید: درمان قطعی و سریع سلولیت ران پا

لیست دستگاه های رفع سریع سلولیت

لیست دستگاه های رفع سریع سلولیت؟

دستگاه های لاغری مختلفی برای رفع سلولیت مورد استفاده قرار می گیرند. این دستگاه ها در بین سایر روش های موجود برای درمان سلولیت اثرات سریع و ماندگاری ارائه می دهند.

  1. شاک ویو: بدون شک یکی از بهترین روش درمان سلولیت استفاده از دستگاه شاک ویو است که با ارتعاش این عارضه را درمان می کند.
  2. آر اف یا فرکانس رادیوی: RF پوست و چربی های زیر پوست را گرم کرده، کلاژن سازی را تحریک می کند و بدین ترتیب سلولیت را از بین خواهد برد.
  3. کرایولیپولیز: این روش با انجماد سلول های چربی در زیر پوست، سلولیت را از بین می برد.
  4. لیزر: درمان های لیزری نوارهای سخت زیر پوست که باعث ایجاد سلولیت می شود را تجزیه می کنند.
  5. سابسیژن: این روش تهاجمی تر است و از سوزن برای شکستن نوارهای سخت زیر پوست استفاده می کند و سلولیت را کاهش می دهد.
  6. کربوکسی تراپی: در این روش از گاز کربن ‌دی ‌اکسید  استفاده می‌ شود. این گاز با تاثیر بر روی چربی ‌های زیر پوست آنها را از بین می برد.
  7. سلولاز: در این روش ترکیبی از گرما و مکش ناشی از لیزر نوارهای سخت زیر پوست را از بین برده و پوست را صاف می کند.
  8. لیپوساکشن: این روش با استفاده از مکش چربی های زیر پوست را خارج کرده و کمک می کند ظاهر پوست صاف شود.
  9. مزوتراپی: در این روش تزریق موادی مانند کافئین، هورمون و عصاره‌های گیاهی به از بین رفتن سلولیت کمک می کند. مزوتراپی در رفع سلولیت خیلی تاثیرگذار نیست.

 

بهترین دستگاه برای درمان سلولیت؟

بهترین دستگاه برای درمان سلولیت شاک ویو است. امواج صوتی بسیار بالای این دستگاه با ایجاد ارتعاش بافت های چربی زیر پوست را از بین برده و پوست را صاف و یکدست می کند. این روش تنها طی چند جلسه سلولیت را از بین برده و پوست را انعطاف پذیرتر می کند.

بیشتر بخوانید: چه روش هایی برای درمان سلولیت وجود دارد؟

با روش های خانگی می توان سلولیت را رفع کرد؟

روش های خانگی برای درمان سلولیت به صورت موضعی و خوراکی عمل کرده و کمک می کنند ناهمواری های سطح پوست از بین بروند.  برای مثال مصرف روزانه چای سبز و مکمل امگا تری می تواند تاثیر خوبی بر حذف سلولیت داشته باشد.

علاوه بر این استفاده از سرکه سیب و روغن نارگیل روی پوست و ماساژ نواحی سلولیتی کمک می کند ذخایر چربی زیر پوست تجزیه شده و پوست صاف و یکدست شود.

هیدراته نگه داشتن بدن، اسکراب با ترکیبات خانگی مثلا روغن بچه و شکر قهوه ای و استفاده از ژل آلوئه ورا بر روی پوست، درمان های خانگی مناسبی برای مقابله با سلولیت هستند.

قبل و بعد سلولیت با شاک ویو قبل و بعد سلولیت با شاک ویو

مقایسه رژیم، ورزش، دستگاه برای رفع سلولیت؟

رژیم غذایی تاثیر زیادی بر درمان سلولیت ندارد اما مصرف مواد غذایی پر فیبر مانند میوه ها و سبزیجات و هیدراته نگهداشتن بدن در کاهش سلولیت مفید است.

سلولیت با داشتن سبک زندگی فعال و ترکیب اشکال مختلف فعالیت بدنی در روز بهبود می یابد. ورزش هایی مانند دویدن، پیاده روی، شنا و پیلاتس برای درمان سلولیت مفید هستند.

اما در مقایسه رژیم غذایی، ورزش، دستگاه های لاغری برای رفع سلولیت به صراحت می توان گفت که دستگاه های لاغری نتایج سریع تر و بهتری ارائه می دهند. دستگاه های لاغری در واقع بهترین و کم عارضه ترین روش درمانی برای سلولیت هستند.

بیشتر بخوانید: پرسش و پاسخ از پزشک در مورد لاغری با دستگاه آر اف

آیا دستگاه لاغری برای رفع سلولیت عوارض دارند؟

همه دستگاه های لاغری در کنار مزایایی که برای کاهش چربی های موضعی و سلولیت دارند ممکن است عوارضی نیز داشته باشند. سردی و بی حسی، داغی، کبودی و قرمزی پوست برخی از عوارض دستگاه های لاغری هستند. این عوارض موقتی بوده و پس از مدتی از بین می روند.

ماساژ برای رفع سلولیت؟

ماساژ برای رفع سلولیت؟

تکنیک هایی مانند ماساژ تخلیه لنفاوی دستی و ماساژ عمقی بافت با هدف بهبود گردش خون می تواند ظاهر سلولیت را بهبود ببخشد. در حالی که ماساژ درمانی می تواند بهبودهای موقتی ایجاد کند، معمولاً جلسات مداوم برای حفظ نتایج مورد نیاز است. زیرا این روش نمی تواند سلولیت را بطور کامل درمان کند و نتایج ماندگار ارائه نخواهد داد.

بیشتر بخوانید: کلینیک لاغری با دستگاه به همراه هزینه آن در تهران

کرم های ضد سلولیت موثر هستند؟ عوارض آن؟

برخی از کرم ها و لوسیون ها ممکن است سلولیت را کاهش دهند. محصولات حاوی کافئین سلولیت را از بین می ‌برند و کرم‌ های رتینول می ‌توانند پوست را ضخیم کنند اما نیاز به استفاده مداوم دارند. اثر این کرم ها محدود بوده و عوارضی مانند تحریک پوست ایجاد می کنند. علاوه بر این در دوران بارداری و شیردهی نباید از آنها استفاده کنید.

 

منبع:

www.orchardclinic.com/conditions/fats-and-cellulite

skin111.com/cellulite-treatment

 

دکتر سارا بهروان

دکتر سارا بهروان

دکتر سارا بهروان موسس کلینیک ایوا در زمینه دکترای حرفه ای پزشکی از دانشگاه جندی شاپور اهواز فارغ التحصیل شد.
دکتر بهروان مطب خود را در زمینه خدمات پوست، مو و زیبایی، لاغری و لیزر در تهران دایر کردند و با 20 سال سابقه با تجهیزات و امکاناتی پیشرفته ارائه خدمات می کنند.
گذراندن دوره های تخصصی و آموزشی در زمینه
• درمان های چاقی عمومی و موضعی
• دارای مدرک ویژه تزریق فیلر و بوتاکس
• کربوکسی تراپی، لیفت نخ
• انواع لیزرهای پوست و مو

فرم مشاوره

جهت دریافت مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید. مشاوران کلینیک ایوا در کمترین زمان ممکن با شما تماس می گیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آدرس کلینیک ایوا

آدرس کلینیک ایوا: تهران، خیابان شریعتی، بالاتر از میرداماد، خیابان منظرنژاد، پلاک 45 ، مجتمع یاس واحد 4

فرم مشاوره

جهت دریافت مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید. مشاوران کلینیک ایوا در کمترین زمان ممکن با شما تماس می گیرند.

×

سلام

برای چت در واتساپ کلیک کنید

×