دکتر سارا بهروان / خدمات لیزر / جوانسازی و رفع چین و چروک پوست با لیزر co2 فرکشنال
۷ دقیقه
رفع چین و چروک پوست با لیزر

جوانسازی و رفع چین و چروک پوست با لیزر co2 فرکشنال

آنچه می خوانید...

لیزر CO2 فرکشنال یکی از چندین فناوری لیزر برای جوانسازی پوست است. این تکنیک پالس های کوتاهی از انرژی نور را به پوست می رساند و ستون های کوچکی از گرما را ایجاد می کند که به عمق درم نفوذ می کند. لیزر CO2 انرژی را در طول موج 10600 نانومتر آزاد می کنند. هنگامی که اپیدرم این طول موج را جذب می کند، خارجی ترین لایه های پوست را از بین می برد. این روش پاسخ درمانی طبیعی بدن را تشویق کرده و در نتیجه الیاف کلاژن و الاستین جدید تولید می‌ کند.

لیزر CO2 فرکشنال می تواند به طور موثر طیف وسیعی از مشکلات پوستی مانند خطوط ریز، اسکارها و لکه ها را درمان کند. از این لیزر می توان برای تمام صورت و نواحی خاصی مانند پیشانی یا گونه ها به راحتی استفاده کرد.

 

لیزرco2  فرکشنال چیست؟

لیزر CO2 فراکشنال در سطح جهانی به عنوان درمان طلایی بازسازی و جوانسازی پوست شناخته می شود. این درمان پیشرفته پوست را از طریق یک سری زخم های کوچک بازسازی می کند و برای هدف قرار دادن نگرانی هایی مانند چین و چروک، ترک های پوستی، اسکارهای آکنه و جراحی و دستیابی به پوستی محکم تر و صاف تر ایده آل است. همچنین برای جوانسازی پوست، درمان سیاهی دور چشم و درمان پف زیر چشم در جلسات کمتر موثر است.

جوانسازی با لیزر فرکشنال

بخوانید: رفع چین و چروک دور چشم با لیزر فرکشنال +هزینه آن

دریافت مشاوره ( کلیک کنید)

معجزه جوانسازی پوست با لیزر فرکشنال

لیزر فرکشنال با استفاده از فناوری پیشرفته لیزر دی اکسید کربن، زخم های میکروسکوپی دقیقی به پوست وارد می کند. این فرآیند تولید کلاژن و الاستین را افزایش می ‌دهد که کلید حفظ جوانی و افزایش انعطاف‌ پذیری پوست است. لیزر فرکشنال به ویژه در درمان چین و چروک، خطوط ریز، آسیب ‌های ناشی از نور خورشید، رنگ‌ ناهموار پوست، ترک ‌های پوستی و انواع مختلف اسکار موثر است. لیزر فرکشنال همچنین به دلیل توانایی در سفت کردن و جوانسازی پوست مشهور است.

 

تعداد جلسات برای گرفتن نتیجه؟

درمان  با لیزر فرکشنال شامل 2 تا 4 جلسه به فاصله 6 تا 8 هفته است. نتایج  پس از 3 تا 4 هفته قابل مشاهده است. درمان های نگهدارنده را نیز در فواصل زمانی 6 تا 18 ماه برنامه ریزی کنید. این کار تضمین می کند که پوست شما در بهترین حالت خود باقی می ماند.

بخوانید: درمان قطعی منافذ باز پوست با لیزر co2 فرکشنال +هزینه آن

هزینه هر جلسه لیزر فرکشنال صورت چقدر است؟

هزینه هر جلسه لیزر فرکشنال بر اساس مشکل پوستی که مایل به رفع آن هستید و تعداد جلسات مورد نیاز متفاوت است. با اینحال هزینه درمان با این تکنیک از 600 هزار تا 2500 متفاوت است.

دریافت مشاوره ( کلیک کنید)

لیزر فرکشنال در افتادگی و شلی پوست موثر است؟

لیزر فرکشنال یکی از بهترین تکنیک های موجود برای درمان افتادگی و شلی پوست است. پوست تحت تاثیر گرمای تولید شده از لیزر در ناحیه تحت درمان منقبض شده و باعث سفت شدن لایه های کلاژن پوست می شود. هنگامی که پوست بهبود می یابد، لایه های ضخیم تر دوباره رشد می کنند که منجر به پوست سالم تر و سفت تر می شود و بدین ترتیب افتادگی و شلی پوست برطرف خواهد شد.

بخوانید: درمان لک صورت با لیزر co2 فرکشنال + هزینه آن

لیزر فرکشنال در رفع چین و چروک موثر است؟

لیزر  فرکشنال می تواند چین و چروک ها و خطوط ریز ناشی از بی نظمی های پوستی را هدف قرار دهد. در طول بازسازی، پوست جدیدی که دوباره رشد می کند عاری از چروک بوده و کاملا صاف خواهد بود. این فرآیند ناشی از تحریک تولید پروتئین های ساختاری کلاژن و الاستین در لایه های زیرین پوست است. درمان با لیزر CO2 به طور قابل توجهی علائم پیری و چین و چروک را در پیشانی، اطراف چشم و دهان بهبود می بخشد.

قبل بعد لیزر فرکشنال

 

دیگر کاربرد لیزر فرکشنال برای صورت؟

لیزر فراکشنال معمولا برای درمان اسکار آکنه استفاده می شود. با این حال، می تواند طیف گسترده ای از مشکلات پوستی را درمان کند. این تکنیک برای درمان مشکلات زیر بسیار مفید است:

  • لکه های ناشی از افزایش سن
  • خطوط پنجه کلاغی
  • منافذ بزرگ پوست
  • خطوط ظریف و چین و چروک
  • هایپرپیگمانتاسیون
  • افتادگی پوست
  • آسیب های خورشیدی
  • رنگ ناهموار پوست
  • زگیل

این روش اغلب برای صورت انجام می شود، اما گردن، دست ها و بازوها تنها تعدادی از مناطقی هستند که لیزر فرکشنال می تواند آنها را درمان کند.

بخوانید:تفاوت لیزر co2 و آر اف فرکشنال

مراقبت های مهم بعد لیزر فرکشنال؟

پزشک یا اپراتور دستورالعمل دقیق مراقبت از پوست را ارائه می دهد که با پیروی از آنها کمترین عوارض را تجربه خواهید کرد و بهبودی تسریع خواهد شد:

  • تا 24 ساعت بعد از دوش آب گرم خودداری کنید.
  • قبل از دست زدن به پوست دست خود را بشویید.
  • داروهای تجویزی را دقیق و سر وقت مصرف کنید.
  • پوست خود را همیشه مرطوب نگه دارید.
  • از برداشتن پوست های اضافی خودداری کنید.
  • از پوست خود تا بهبودی کامل در برابر نور مستقیم خورشید محافظت کنید.
  • از وسایل شخصی که باعث ناراحتی یا احساس سوزش می شود خودداری نمایید.

قبل بعد لیزر فرکشنال

کاندیدا مناسب و نامناسب این لیزر؟

لیزر فرکشنال برای افراد بالای 18 سال با اسکار آکنه و جراحی، زخم یا سوختگی، پیری یا لکه های خورشیدی و ترک های بعد از بارداری یا تولد یک روش فوق العاده است.

با اینحال این تکنیک برای زنان باردار و شیرده و افرادی که عفونت های پوستی و آکنه فعال دارند، مناسب نیست. همچنین  لیزر فرکشنال نباید برای افرادی که اسکارهای هیپرتروفیک دارند و در معرض خطر کلوئید هستند انجام شود.

علاوه بر این، انجام این روش برای افرادی که از داروهایی ضد انعقاد خون استفاده می کنند، توصیه نمی شود. همچنین اگر از داروهایی که باعث حساسیت به نور می شود، استفاده می کنید کاندیدای مناسبی برای لیزر فرکشنال نیستید.

بخوانید:درمان جای جوش با آر اف فرکشنال ویرچو

لیست عوارض جانبی شایع و نادر

مانند هر روش پزشکی، خطر عوارض جانبی در لیزر فراکشنال نیز وجود دارد که شامل موارد زیر است:

  • قرمزی و تورم
  • خارش و خشکی پوست
  • هایپرپیگمانتاسیون
  • عفونت در موارد نادر

 

تفاوت لیزر فرکشنال با لیزر اربیوم در چیست؟

لیزر فرکشنال و لیزر اربیوم دو تکینک جوانسازی بسیار معروف هستند که تفاوت هایی دارند. لیزر اربیوم برای مشکلات سطحی تر مانند لک و چین و چروک های سطحی بسیار مفید بوده و دوره نقاهت کوتاه تری دارد. لیزر فرکشنال با نفوذ به لایه های عمیق تر برای آسیب های پوستی گسترده تر مفید بوده و دوره نقاهت آن نیز طولانی تر است. برای اینکه بدانید کدامیک از این روش ها برای شما مناسب است بهتر است با متخصص پوست مشورت نمایید.

بخوانید: خداحافظی با جای جوش با لیزر فرکشنال

تفاوت لیزر فرکشنال با آر اف فرکشنال؟

آر اف فرکشنال از امواج رادیو فرکوئنسی برای درمان مشکلات پوستی استفاده می کند و تقریبا عوارضی ندارد. لیزر فرکشنال با استفاده از دی اکسید کربن مشکلات پوستی را درمان کرده تاثیر بهتر و عمیق تری در درمان مشکلات پوستی طی جلسات کمتر دارد ولی تهاجمی تر است.

 

تفاوت لیزر فرکشنال با لیزر کیوسوئیچ؟

لیزر فرکشنال و لیزر کیوسوئیچ هر دو برای درمان لک های پوستی مفید هستند اما لیزر کیوسوئیچ در مواقعی مفید است که لک های پوستی به چند ناحیه محدود هستند. همچنین برای پاک کردن تاتو بسیار موثر است. لیزر فرکشنال برای درمان های عمیق تر و گسترده تر توصیه می شود.

بخوانید: آشنایی با بهترین و سریع ترین روش های جوانسازی پوست

لیزر فرکشنال یا هایفو؟

اینکه بخواهید از لیزر فرکشنال یا هایفو برای جوانسازی پوست خود استفاده کنید به وضعیت پوست شما بستگی دارد. هایفو یک روش کم تهاجمی بوده و بیشتر برای رفع افتادگی پوست استفاده می شود. اما لیزر فرکشنال طیف وسیع تری از مشکلات پوست را درمان خواهد کرد و اثرات ماندگارتری دارد.

 

منبع:

https://www.drlidaciteli.com/fractional-co2-laser

https://myacare.com/blog/fractional-co2-laser-a-guide-to-skin-resurfacing-and-renewal

دکتر سارا بهروان

دکتر سارا بهروان

دکتر سارا بهروان موسس کلینیک ایوا در زمینه دکترای حرفه ای پزشکی از دانشگاه جندی شاپور اهواز فارغ التحصیل شد.
دکتر بهروان مطب خود را در زمینه خدمات پوست، مو و زیبایی، لاغری و لیزر در تهران دایر کردند و با 20 سال سابقه با تجهیزات و امکاناتی پیشرفته ارائه خدمات می کنند.
گذراندن دوره های تخصصی و آموزشی در زمینه
• درمان های چاقی عمومی و موضعی
• دارای مدرک ویژه تزریق فیلر و بوتاکس
• کربوکسی تراپی، لیفت نخ
• انواع لیزرهای پوست و مو

فرم مشاوره

جهت دریافت مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید. مشاوران کلینیک ایوا در کمترین زمان ممکن با شما تماس می گیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آدرس کلینیک ایوا

آدرس کلینیک ایوا: تهران، خیابان شریعتی، بالاتر از میرداماد، خیابان منظرنژاد، پلاک 45 ، مجتمع یاس واحد 4

فرم مشاوره

جهت دریافت مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید. مشاوران کلینیک ایوا در کمترین زمان ممکن با شما تماس می گیرند.

×

سلام

برای چت در واتساپ کلیک کنید

×