دکتر سارا بهروان / خدمات لیزر / جراحی زیبایی لابیا با هزینه آن در سال 1403
جراحی زیبایی لابیا

جراحی زیبایی لابیا با هزینه آن در سال 1403

جراحی زیبایی لابیا یا لابیاپلاستی روشی برای کاهش اندازه لابیا مینور است که ممکن است باعث اختلال در فعالیت های روزانه مانند ورزش، پوشیدن لباس های خاص و لذت جنسی شود. این روش شامل حذف لبه های اضافی لابیای مینور برای اطمینان از راحتی بیمار و قرار دادن آن در برابر لابیا بزرگ است. بسیاری این تصور غلط را دارند که لابیاپلاستی فقط یک عمل زیبایی است اما این جراحی مزایای عملکردی مختلفی مانند افزایش راحتی و اعتماد به نفس دارد.

لابیا چیست؟

لابیا چیست و چرا نیاز به عمل زیبایی دارد؟

لابیا چین های پوستی هستند که دهانه واژن را می پوشانند. لابیای ماژور یا بزرگ خارجی ترین قسمت واژه است و حاوی موهای ناحیه تناسلی است. لابیای مینور یا کوچک از کلیتوریس شروع شده و تا زیر دهانه واژن ادامه دارد. لابیاپلاستی بیشتر لابیای مینور را هدف قرار می دهد زیرا این قسمت می تواند تحت تاثیر تغییرات هورمونی یا ژنتیک در طول زندگی دچار تغییر اندازه شود. اندازه بزرگ لابیای مینور باعث مشکلاتی در پوشیدن لباس های تنگ و مقاربت دردناک می شود.

بطور کلی دلایل خانم ها برای انجام لابیاپلاستی چه عملکردی و چه از نظر زیبایی متفاوت و برای هر فرد منحصر به فرد است. لابیاپلاستی کمک می کند شما نسبت به بدن خود احساس بهتری داشته باشید.

دریافت مشاوره ( کلیک کنید)

دلیل بزرگی و بد فرمی لابیا؟

چین های پوستی اطراف واژن در طول زندگی یک زن تحت تاثیر عوامل مختلفی تغییر حالت داده و ممکن است بزرگ و بدفرم شوند. مهمترین عواملی که اندازه و شکل لابیاها را تغییر می دهد عبارتند از:

ژنتیک

کاملا طبیعی است که اندازه و شکل لابیاها از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد. اگر اندازه لابیاها باعث ناراحتی شما می شود زمان آن رسیده که لابیاپلاستی را در نظر بگیرید.

بارداری و زایمان

بارداری و زایمان با تغییر سطح هورمون ها منجر به تغییرات زیادی در بدن زنان از جمله واژن و لابیاها خواهد شد.

افزایش سن

افزایش سن نیز می تواند بر روی لبه های واژن تأثیر بگذارد و باعث افتادگی و بزرگی آنها شود. لابیاپلاستی به عنوان یک عمل زیبایی می تواند در این زمینه به شما کمک کند.

علاوه بر این پوشیدن لباس های تنگ به دلیل اصطکاک مداوم، عفونت های مقاربتی، کاهش وزن ناگهانی و اختلالات هورمونی در این امر دخیل هستند.

بیشتر بخوانید: علت بزرگ شدن لبه های واژن و درمان قطعی آن

لابیاپلاستی

روش های زیبایی لابیا

لابیاپلاستی به روش های جراحی و غیرجراحی انجام می شود و هر یک مزایای و عوارض خاصی دارد. بنابراین بهتر است اطلاع کاملی از این روش ها به دست بیاورید.

لابیاپلاستی با جراحی سنتی

لابیاپلاستی با جراحی سنتی شامل برش قسمت های اضافی لابیای مینور با چاقوی جراحی است. این روش درد و خونریزی زیادی داشته و با بیهوشی عمومی صورت می گیرد. بنابراین نیاز به بستری در بیمارستان دارد. هزینه این جراحی در کلینیک های مورد تایید وزارت بهداشت حدود 15 میلیون تومان است.

لابیاپلاستی با لیزر

دریافت مشاوره ( کلیک کنید)

لابیاپلاستی با لیزر

لابیاپلاستی با لیزر عمل ساده تری است و با بی حسی موضعی انجام می شود. در این روش درد و خونریزی کمتر است و در مدت زمان کوتاه تری بهبودی حاصل خواهد شد. هزینه لابیاپلاستی با لیزر بسته به نوع لیزر حدود 18 میلیون تومان است.

لابیاپلاستی با پلاسما پلکسر

لابیاپلاستی با پلاسما پلکسر روش دیگری است که برای کوچک و جمع کردن لابیاها مورد استفاده قرار می گیرد. در این روش برش و خونریزی وجود نداشته و بافت اضافی توسط پلاسما با گاز تبدیل شده و شروع به بازسازی می کنند. هزینه لابیاپلاستی با پلاسما پلکسر کمتر از روش های دیگر است. قیمت پیدا نکردم

بخوانید: معرفی 4 روش غیر جراحی لابیاپلاستی

لابیاپلاستی با RF

لابیاپلاستی با RF یک روش غیر جراحی و غیر تهاجمی برای تغییر شکل و اصلاح لابیاها است. در این روش امواج رادیویی با انقباض فیبرهای کلاژن موجود در پوست در مدت کوتاهی باعث می شوند لابیاها به شکل و فرم طبیعی خود نزدیک شوند. هزینه لابیاپلاستی با RF بسته به تعداد جلسات حدود 10میلیون تومان است.

جراحی زیبایی لابیا با لیزر

جراحی زیبایی لابیا با لیزر یک از بهترین روش ها برای تغییر فرم و اندازه لابیا است. درد و خونریزی در این روش بسیار کم است. از طرفی نیاز به بخیه نیست و با بی حسی موضعی انجام می شود.

با این روش به راحتی می توان بزرگی، افتادگی، عدم تقارن و حتی تیرگی لابیاها را با کمترین عوارض درمان کرد. لابیاپلاستی با لیزر به عنوان یکی از بهترین روش ها در نظر گرفته می شود و نتایج آن نیز فوق العاده است. علاوه بر این دوره نقاهت آن نیز بسیار کوتاه است.

قبل بعد لابیاپلاستی

هزینه جراحی زیبایی لابیا با لیزر

هزینه جراحی زیبایی لابیا با لیزر تحت تاثیر فاکتورهای مختلفی مانند موقعیت جغرافیایی کلینیک، تخصص جراح، نوع لیزر مورد استفاده و شدت دفرمیتی لابیاها متفاوت است. حداقل هزینه برای این جراحی حدود 15 میلیون تومان است.

عمل زیبایی لابیا عوارض دارد؟

عمل زیبایی لابیا مانند هر جراحی دیگری عوارضی دارد که شامل درد، کبودی، خارش و سوزش، احتمال عفونت، خونریزی و اسکار در محل برش است.

بخوانید: عوارض لابیاپلاستی که پزشکان نمی خواهند شما بدانید!

مراقبت ها عمل زیبایی لابیا

بعد از عمل زیبایی لابیا برای تسریع بهبودی و پیشگیری از عفونت، لباس نخی و گشاد بپوشید، پاها را در وضعیتی قرار دهید که به ناحیه تناسلی فشار وارد نکند، روزهای اول بیشتر دراز بکشید و از کارهای سنگین خودداری کنید. اگر خونریزی دارید از پد بهداشتی استفاده کنید. ناحیه را با آب ولرم و صابون ملایم شسته و کاملا خشک کنید. داروهای تجویزی پزشک را سر موقع مصرف کنید.

بخوانید: قبل عمل لابیاپلاستی این نکات مهم را باید بدانید

بعد چه مدت از عمل زیبایی لابیا می توانم رابطه جنسی داشته باشم؟

ترمیم پس از عمل زیبایی لابیا مدت زیادی طول می کشد و شما در این مدت که حدود 4 تا 6 هفته است نمی توانید رابطه جنسی داشته باشید.

درد بعد از عمل لابیاپلاستی؟

درد بعد از عمل لابیاپلاستی خصوصا در روزهای اول کاملا طبیعی است ولی به تدریج با بهبودی کاهش خواهد یافت.

بعد از عمل زیبایی لابیا چه انتظاری باید داشته باشیم؟

بعد از عمل زیبایی لابیا باید 3 تا 7 روز استراحت نمایید و می توانید انتظار داشته باشید طی 1 تا 2 هفته بهبود یافته و به زندگی عادی خود بازگردید. هفته ها و ماه ها پس از لابیاپلاستی بسته به قدرت ترمیم بدن شما نتایج قابل مشاهده خواهد بود.