دکتر سارا بهروان / لاغری / درمان قطعی و سریع سلولیت ران پا
۱۰ دقیقه
رفع-سلولیت-با-دستگاه

درمان قطعی و سریع سلولیت ران پا

آنچه می خوانید...

سلولیت، به گودی ‌ها یا سایر تغییرات بافتی در پوست اشاره دارد که وقتی سلول‌های چربی از لایه دوم پوست به نام درم عبور می ‌کنند ایجاد می ‌شود. سلولیت اغلب روی باسن، ران ها و شکم تاثیر می گذارد. بیش از 85 درصد از زنان بالای 21 سال سلولیت دارند، اما مردان به ندرت به آن مبتلا می شوند. ظاهر شدن سلولیت روی پاها و باسن می تواند خجالت آور باشد و همچنین می تواند تأثیر منفی قابل توجهی بر عزت نفس کلی شما داشته باشد. بیش از 85 درصد از زنان 21 سال و بالاتر از سلولیت رنج می برند. این مشکل می تواند از نظر زیبایی ناراحت کننده باشد و باعث ایجاد ظاهری ناخوشایند روی ران ها شود. از این رو بسیاری از افراد به دنبال راهی مطمئن و سریع برای درمان سلولیت ران پا می باشند.

در این مقاله به بررسی کامل روش های موثر در درمان سلولیت ران پا می پردازیم و اطلاعات کاملی در اختیار شما قرار می دهیم. با ما در ادامه همراه باشید…

رفع-سلولیت-ران-با-دستگاه

سلولیت سرسخت چیست؟

سلولیت سرسخت زمانی رخ می دهد که رسوبات چربی از طریق بافت همبند زیر پوست افزایش می یابد. این بیماری در زنان شایع‌تر از مردان است زیرا نوارهای فیبری بافت همبند زنان به اندازه کافی در زیر سطح پوست محافظت نمی ‌کنند. سپس چربی از این بافت همبند بیرون می زند. سلولیت ممکن است برای هر کسی بدون در نظر گرفتن شکل، وزن یا سایز او اتفاق بیفتد.

سلولیت ران پا

قطعاً می توانید تقریباً در همه جای بدن خود سلولیت داشته باشید. در زمان نوسانات هورمونی شدید، حتی روی دست ها نیز سلولیت قابل مشاهده خواهد بود! اما این مسئله هنوز کاملاً نادر است. بیشتر اوقات قسمت پایین تنه بیشتر از بالاتنه مستعد ابتلا به سلولیت است. دلیل این مسئله این است که این نواحی به طور طبیعی دارای بافت چربی بیشتری هستند. هنگامی که چربی بیش از حد در بافت همبند ذخیره می شود، ظاهر گودی ها برجسته تر می شود. علاوه بر این، به دلیل سبک زندگی کم تحرک، گردش خون ضعیف و احتباس ممکن است سلولیت ران پا را تجربه کنید که باعث ایجاد توده ها و برجستگی های روی پوست می شود. به همین دلیل مهم است که در طول روز فعال بمانید، در طول روز کاری استراحت کنید و ماساژ را در برنامه روزانه خود مراقبتی خود بگنجانید.

به طور خلاصه، برای خلاص شدن از شر سلولیت ران پا باید در وهله اول به کاهش چربی، قدرت کلاژن و سلامت هورمونی توجه کنید.

بیشتر بخوانید: لاغری با دستگاه

علل ایجاد سلولیت ران پا

اگرچه رژیم غذایی و سبک زندگی بر تشکیل سلولیت تأثیر می گذارد، اما بخش بزرگی از سلولیت شامل سموم و چربی است که در بدن تجمع می یابد و می تواند بر هر ساختار بدن تأثیر بگذارد. معمولاً یک دلیل برای سلولیت افراد وجود ندارد، بلکه ترکیبی از عوامل است.

شایع ترین ویژگی های سلولیت عبارتند از:

  • سن: اکثر زنان بعد از بلوغ شروع به ایجاد سلولیت می کنند. این به دلیل توزیع چربی زنان در ران ها، پاها و باسن است، در واقع پاها و باسن شایع ترین مناطق ظاهر شدن سلولیت هستند. سلولیت همچنین با افزایش سن بیشتر شایع می شود زیرا پوست ما به طور طبیعی در طول زمان خاصیت ارتجاعی خود را کاهش می دهد.
  • ژنتیک: ژنتیک شما در برخی از عوامل بدن از جمله سرعت متابولیسم فرد، توزیع چربی در زیر پوست و سطوح گردش خون نقش اساسی دارد. اگر تعداد زیادی از زنان در سابقه خانوادگی شما وجود داشته باشد که همگی سلولیت دارند، شانس شما برای ابتلا به آن بسیار بیشتر است.
  • درصد چربی: بدن درصد چربی بدن شما می تواند مستقیماً روی ظاهر سلولیت تأثیر بگذارد، صرف نظر از اندازه شما یا اگر لاغر به حساب می آیید.
  • عدم فعالیت: ورزش نکردن ممکن است دلیل دیگری برای سلولیت ران پا باشد. اگر می خواهید پوستی زیبا و سفت داشته باشید، تمرین منظم بدن و عضله سازی بسیار مهم است. ورزش یکی از بهترین راه ها برای از بین بردن سلولیت ران پا است. از آن غافل نشوید. فقط سعی کنید فعالیتی را پیدا کنید که دوست دارید و یک روتین مناسب برای آن ایجاد کنید.پیروی از تمرینات قدرتی و برنامه قلبی عروقی شما را قادر می سازد تا چربی بدن خود را کاهش دهید و تون عضلانی را افزایش دهید. هر دوی اینها می توانند ظاهر سلولیت را کاهش دهند.
  • تغذیه نامناسب: عادات غذایی نادرست، از جمله مصرف بیش از حد الکل، کافئین، و غذاهای تند، می تواند به تشکیل سلولیت کمک کند.
  • سیگار کشیدن: سیگار کشیدن محصولات تنباکو می تواند پوست را ضعیف کند زیرا مویرگ ها را منقبض می کند. سیگار کشیدن می تواند به بافت همبند آسیب برساند که باعث اثر فرورفتگی سلولیت می شود.

برخی دیگر از علل ایجاد سلولیت ران پا عبارتند از مصرف الکل، رژیم غذایی نامتعادل، مشکلات کلیوی، کاهش گردش خون، سابقه خانوادگی سلولیت، غلبه استروژن، از دست دادن کلاژن، ژنتیک، نازک شدن اپیدرم (لایه بیرونی پوست).

آیا رژیم غذایی بر سلولیت تاثیر می گذارد؟

تحقیقات نشان می دهد که عوامل تغذیه ای ممکن است در ایجاد و شدت سلولیت نقش داشته باشند. به عنوان مثال، طبق یک مطالعه در سال 2016، رژیم های غذایی سرشار از چربی، نمک و کربوهیدرات ممکن است به تشکیل سلولیت کمک کنند زیرا چربی ها می توانند التهاب را افزایش دهند، نمک ها می توانند احتباس آب را تشویق کنند و کربوهیدرات ها می توانند به تجزیه کلاژن کمک کنند. مصرف زیاد چربی، نمک یا کربوهیدرات نیز می تواند به تولید سلول های چربی زیر پوستی کمک کند.

این مطالعه همچنین اشاره کرد که چندین ماده مغذی ممکن است به کاهش سلولیت کمک کند، از جمله:

  • ویتامین های A ،C و D
  • فلز روی
  • پلی فنول ها، ترپنوئیدها و سیلیکون موجود در میوه ها و سبزیجات

درمان سلولیت ران پا

سلولیت ران پا بدون در نظر گرفتن سن یا وزن ممکن است ایجاد شود، اگرچه با افزایش سن شایع تر می شود. اصطلاح پزشکی آن لیپودیستروفی است. روش‌ های تهاجمی، تکنیک‌ های غیرتهاجمی، محصولات خاص و تغییرات سبک زندگی ممکن است ظاهر سلولیت را کاهش دهند. با این حال، اثرات روش ها و ابزارها احتمالا موقتی است. نتایج بین چند روز تا 2 سال دوام دارند. در ادامه به روش های موثر درمان سلولیت ران پا می پردازیم.

درمان-سلولیت-ران-پا

هوشمندانه تر ورزش کنید

بهترین تمرینات برای درمان سلولیت ران پا، وزنه برداری و تمرینات مقاومتی است. چنانچه پوست پاهای شما شل و ناهموار است، تمرینات قدرتی آن را فوق العاده بهبود می بخشد. این یک واقعیت است که عضلات قوی این توانایی را دارند که بر سفتی و توان بافت همبند در پوست تأثیر بگذارند. بنابراین حتی اگر وزن کم نکنید اما به طور منظم تمرین کنید، تفاوت را در کوتاه ترین زمان خواهید دید. فقط باید ثابت قدم باشید.

2 تا 3 بار در هفته ورزش را با وزنه های سبک شروع کنید. سپس تکرارهای بیشتر و وزنه های بیشتری اضافه کنید تا به مرور زمان از شر سلولیت پاهای خود رها شوید. به طور کلی، توصیه این است که از هر تمرینی با تمرکز روی پاها استفاده کنید، می توانید با بلند کردن وزنه از پاهای خود بیشتر کار بکشید.

به عنوان یک جمع بندی سریع:

  • سلولیت روی پاها و ران ها به این دلیل ایجاد می شود که این نواحی به طور طبیعی بافت چربی بیشتری دارند.
  • از وزنه برداری برای تقویت عضلات پا و کاهش سلولیت استفاده کنید.
  • برای کسب بهترین نتایج، روی یک رژیم غذایی سالم کم کربوهیدرات تمرکز کنید.
  • کلاژن گیاهی مصرف کنید و غذاهایی بخورید که تولید کلاژن را افزایش می دهند.
  • بدن خود را سم زدایی کنید تا از شر سموم اضافی که منجر به سلولیت روی پا می شود خلاص شوید.
  • ماساژ منظم انجام دهید و از هر تکنیک دیگری برای سفت شدن پوست استفاده کنید.

هیدراته ماندن

سلول های پوست، مانند بقیه سلول های بدن، برای عملکرد به آب نیاز دارند. آب همچنین به پوست کمک می کند ظاهری پر داشته باشد. شورای آمریکایی ورزش (ACE) خاطرنشان می کند که لایه چربی درگیر در سلولیت، آب را در خود نگه می دارد و کم آبی می تواند به ظاهر گودی آن کمک کند.

هرکسی بسته به عوامل زیر به آب احتیاج دارد تا کمتر درگیر سلولیت شود:

  • سن
  • جنسیت
  • وضعیت سلامت
  • سطوح فعالیت
  • بارداری و شیردهی
  • برخی توصیه ها بیان می کنند که بیشتر زنان بالغ سالم به حدود 2.7 لیتر آب در روز نیاز دارند، از جمله آب غذاها.

حفظ وزن سالم

فردی با هر وزنی ممکن است دچار سلولیت شود. با این حال، داشتن بافت چربی بیشتر در بدن، احتمال ایجاد آن را افزایش می دهد.

به گفته آکادمی پوست آمریکا (AAD) داشتن اضافه وزن می تواند سلولیت را آشکارتر کند.

برای برخی افراد، کاهش وزن تدریجی و مداوم ممکن است به کاهش ظاهر سلولیت کمک کند. با این حال، کاهش وزن زیاد، به خصوص کاهش وزن سریع، می تواند منجر به شل شدن پوست شود. این مسئله ممکن است سلولیت را بیشتر نمایان کند.

ماساژ

ماساژ ممکن است پیشرفته ترین نوع سلولیت را کاهش دهد. دستگاه‌های خاصی ماساژ بافت عمیق را برای کمک به کشش بافت‌های زیرین پوست، بهبود جریان خون و بهبود تخلیه لنفاوی انجام می‌دهند. برخی تحقیقات نشان می دهد که تخلیه لنفاوی دستی و مکانیکی که برخی آن را نوعی ماساژ می دانند، ممکن است پیشرفته ترین نوع سلولیت را در کمتر از 2 هفته کاهش دهد. با این حال، شرکت کنندگان در این مطالعه تحت تحریک دهانه رحم نیز قرار گرفتند.

بیشتر بخوانید: لاغری با کرایولیپولیز

درمان سلولیت ران پا با دستگاه

خوشبختانه امروزه درمان سریع و آسان درمان سلولیت ران پا با استفاده از دستگاه امکان پذیر است. دستگاه های مخصوصی مانند شاک ویو و فورپلاس می توانند در مدت زمان کوتاه با نتیجه موثر سلولیت ها را از بین ببرند. این دستگاه ها نیازی به جراحی، برش و طی کردن دوران نقاهت طولانی ندارند و فرد حین انجام آن ها درد و ناراحتی احساس نخواهد کرد.

دستگاه شاک ویوو

دستگاه شاک ویو برای درمان سلولیت های ناحیه ران، زانو، باسن و شکم کاربرد دارد. این دستگاه فقط بر روی سلولیت ها تاثیر می گذارد و اثری روی بافت های مجاور آن ندارد، پس بدون هیچ نگرانی از آسیب و عوارض می توانید از این دستگاه موثر استفاده کنید. دستگاه شاک ویو با تابش امواج فراصوت با انرژی بالا باعث افزایش گردش خون و کلاژن سازی می شود و سلول های چربی را از بین برده و از طریق سیستم لنفاوی از بدن خارج می کند. این تکنیک حداکثر در نیم ساعت انجام می شود و به حدود 8 الی 10 جلسه نیاز دارد.

شاک ویو

در ویدئوی زیر می توانید نتیجه درمان سلولیت با دستگاه شاک ویو مجموعه دکتر سارا بهروان را مشاهده کنید:

دستگاه فورپلاس

دستگاه فورپلاس (4PLUS) از تکنولوژی RF یا فرکانس رادیویی استفاده می کند که سبب گرم شدن و از بین رفتن سلولیت ها و کانتورینگ بدن می شود می شود. همچنین می تواند کلاژن سازی پوست را افزایش دهد و به سفت شدن و جوانسازی پوست نیز کمک کند. کار با این استفاده کاملا ایمن و بی خطر است و به زمان کمی نیاز دارد. بیمار پس از تمام کار می تواند به فعالیت های روزانه خود بپردازد و نیازی به استراحت و بستری نیست. به همین دلیل استفاده از این دستگاه بسیار محبوب است.

درمان-سلولیت-با-دستگاه-فورپلاس

منابع:

https://veinandcosmetics.com/6-common-causes-of-cellulite-on-the-legs-and-butt/

https://www.healthline.com/health/cellulitis

https://www.medicalnewstoday.com/articles/149465

https://www.emedicinehealth.com/how_serious_is_cellulitis_of_the_leg/article_em.htm

https://janeevergreen.com/cellulite-on-legs/

دکتر سارا بهروان

دکتر سارا بهروان

دکتر سارا بهروان موسس کلینیک ایوا در زمینه دکترای حرفه ای پزشکی از دانشگاه جندی شاپور اهواز فارغ التحصیل شد.
دکتر بهروان مطب خود را در زمینه خدمات پوست، مو و زیبایی، لاغری و لیزر در تهران دایر کردند و با 20 سال سابقه با تجهیزات و امکاناتی پیشرفته ارائه خدمات می کنند.
گذراندن دوره های تخصصی و آموزشی در زمینه
• درمان های چاقی عمومی و موضعی
• دارای مدرک ویژه تزریق فیلر و بوتاکس
• کربوکسی تراپی، لیفت نخ
• انواع لیزرهای پوست و مو

فرم مشاوره

جهت دریافت مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید. مشاوران کلینیک ایوا در کمترین زمان ممکن با شما تماس می گیرند.

5 پاسخ

    1. دستگاه می تواند سلولیت های با گرید 1 تا 3 را درمان کند. اما در صورتی که سلولیت پا خیلی شدید باشد ممکن است به نتیجه دلخواه نرسید یا باید جلسات بیشتری انجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آدرس کلینیک ایوا

آدرس کلینیک ایوا: تهران، خیابان شریعتی، بالاتر از میرداماد، خیابان منظرنژاد، پلاک 45 ، مجتمع یاس واحد 4

فرم مشاوره

جهت دریافت مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید. مشاوران کلینیک ایوا در کمترین زمان ممکن با شما تماس می گیرند.

×

سلام

برای چت در واتساپ کلیک کنید

×