دکتر سارا بهروان / خدمات لیزر / مراقبت های قبل و بعد از لیزر موهای زائد
۶ دقیقه
مراقبت های قبل و بعد از لیزر موهای زائد

مراقبت های قبل و بعد از لیزر موهای زائد

آنچه می خوانید...

امروزه لیزر موهای زائد تنها روش رفع دائمی موهای زائد بدن است. این روش به یکی از پر طرفدارترین خدمات کلینیک های پوست و زیبایی تبدیل شده است. زمانی که این خدمت طرفداران زیادی پیدا می کند نکات مراقبتی قبل و بعد از آن نیز اهمیت دو چندان پیدا می کند. در صورتی که فردی که از لیزر موهای زائد استفاده می کند، لازم است که تمام مراقبت های قبل و بعد از لیزر موهای زائد را به دقت انجام دهد تا بهترین نتیجه را دریافت کند. همچنین دقت داشته باشید که حتما به کلینیکی معتبر، بهداشتی و مجهز به دستگاه های پیشرفته و جدید مراجعه کنید تا هیچ آسیبی به پوست شما وارد نشود.

رفع موهای زائد با لیزر

اقدامات قبل از لیزر موهای زائد

جهت دریافت نتیجه بهتر از انجام لیزر موهای زائد بهتر است که پیش از شروع به استفاده از این روش یک سری اقدامات را بشناسید تا با انجام آن ها آمادگی بیشتری برای لیزر موهای زائد داشته باشید.

  • از هرگونه روش های از بین بردن موها مانند استفاده از موچین، موم و یا اپیلاسیون پیش از لیزر موهای زائد خودداری نمایید.
  • استفاده از محصولات لایه بردار یک هفته قبل از لیزر ممنوع است.
  • نباید پیش از لیزر اقدامات زیبایی همانند تزریق بوتاکس و یا تزریق ژل را انجام دهید.
  • در صورتی که به بیماری های زمینه ای و به ویژه بیماری های پوستی دچار هستید حتما این موارد را با پزشک خود در میان بگذارید تا در صورت وجود ریسک و خطر از انجام لیزر موهای زائد خودداری کنید.

دوش گرفتن بعد از لیزر موهای زائد

معمولا توصیه می شود تا 24 ساعت بعد از اتمام جلسه لیزر موهای زائد، از استحمام و دوش آب گرم پرهیز کنید. علت این امر آن است که آب گرم سبب افزایش دمای پوست شما شده و اثرگذاری لیزر را کاهش می دهد. همچنین باید در این 24 ساعت از اقدامات مشابه همانند استخر و سونا نیز خودداری کنید.

آب خوردن بعد از لیزر موهای زائد

تاثیر منفی گرما بر پوست بعد از لیزر

لیزر با تابش اشعه بر روی پوست سبب گرم شدن بافت های فولیکولی و موساز پوست می شود. در واقع در طی جلسه های لیزر موهای زائد، دمای پوست بالا می رود و برای اینکه بعد از اتمام جلسات لیزر، گرمای پوست بیشتر از این نشود و عوارض جانبی به همراه نداشته باشد لازم است که مراقبت های لازم انجام شود. حتی در طول جلسه لیزر درمانی نیز از خنک کننده های خاصی برای پوست استفاده می شود تا گرمای محل درمان بیش از اندازه مطلوب نشود.

علت اینکه باید تا یک الی دو روز بعد از لیزر موهای زائد، نباید با آب گرم استحمام کرد همین مسئله است. علاوه بر این مورد، از انجام فعالیت های سنگین و گرما زا همانند ورزش و فعالیت های فیزیکی، جکوزی و سونا و مواردی مشابه باید تا حدود 48 ساعت دوری کرد.

اگر شما بعد از لیزر موهای زائد در پوست محل درمان احساس حساسیت و گرمای بیش از اندازه کردید، می توانید از کمپرس سرد استفاده کنید ولی دقت داشته باشید که در صورت استفاده از یخ، آن را به طور مستقیم آن بر روی پوست قرار ندهید.

قرار گرفتن در برابر نور خورشید بعد از لیزر

گرما بعد از لیزر موهای زائد

همانطور که پیش تر ذکر شد، لیزر موهای زائد با تابش اشعه به صورت کنترل شده به فولیکول های مو در زیر پوست بدن ما آسیب می زند و همین آسیب کنترل شده سبب از بین رفتن تعدادی از ملانین (رنگ دانه های پوست و مو) می شود. از آنجا که ملانین ها در زمان قرار گرفتن در معرض نور خورشید، از پوست دفاع می کند و طی جلسات لیزر موهای زائد تعدادی از این ملانین های از بین می رود، صدمات اشعه UV نور خوشید برای پوست ما بیشتر خواهد شد؛ در نتیجه حتما دقت داشته باشید که بعد از لیزر رفع موهای زائد از قرار گرفتن در برابر نور خورشید خودداری نمایید.

مصرف آب بعد از لیزر

جالب است بدانید که میزان رطوبت پوست ارتباط مستقیمی با میزان تاثیرگذاری لیزر دارد. زمانی که پوست دچار کم آبی شود، تاثیر لیزر موهای زائد کاهش پیدا می کند؛ بنابراین دقت داشته باشید که در طول درمان لیزر موهای زائد و بعد از اتمام هر جلسه نیز به میزان کافی آب بنوشید.

مصرف لوسیون و ژل بعد از لیزر

لیزر با تاباندن اشعه به سطح پوست سبب ایجاد التهاب پوستی خواهد شد؛ در نتیجه برای کاهش این عوارض و بهبود التهاب و قرمزی پوست لازم است بعد از اتمام جلسات لیزر موهای زائد حتما از لوسیون و یا ژل مخصوص بر روی ناحیه تحت درمان استفاده نمود. یکی از انواع ژل های مناسب برای بعد از لیزر موهای زائد استفاده از ژل آلوئه ورا است.

آرایش صورت بعد از لیزر موهای زائد

در صورتی که شما لیزر موهای زائد صورت انجام داده باشید باید بدانید که حساسیت پوست صورت شما بیشتر شده است. بنابراین باید دقت داشته باشید که با استفاده مواد آرایشی ممکن است این حساسیت و التهاب را بیشتر کنید. بنابراین حتما پیش از استفاده مواد آرایشی و بهداشتی در محل لیزر موهای زائد با پزشک خود مشورت نمایید. همچنین برخورد الکل و یا مواد آرایشی و عطراها که حاوی الکل هستند با محل تحت درمان لیزر موهای زائد سبب سوزش و درد و التهاب این نواحی خواهد شد. بنابراین از استفاده موادی همانند عطرها، افترشیو و کرم های بعد از اصلاح نیز تا چند روز بعد از لیزر موهای زائد صورت خودداری نمایید.

سایر نکات مهم در مراقبت های بعد از لیزر موهای زائد

  • بهتر است بعد از لیزر موهای زائد لباس های گشاد و راحت بپوشید تا کمترین تماس را با پوست محل درمان داشته باشد و کمتر باعث تحریک پوست شود.
  • بعد از لیزر موهای زائد از تا مدتی از انجام برخی اقدامات زیبایی مانند تزریق بوتاکس نیز خودداری کنید تا تحریکی در پوست اتفاق نیفتد.

چه مواردی بعد از لیزر موهای زائد نگران کننده است؟

از آنجا که لیزر موهای زائد یک دوره چند ماهه دارد و طی جلسات متعدد کامل می شود ممکن است در ان مدت تغییراتی در بدن خود مشاهده کنید که در این صورت باید به پزشک مراجعه نمایید؛ از جمله این عوارض نگران کننده می توان به موراد زیر اشاره نمود:

  • ممکن است به بیماری پوستی دچار شده و یا حساسیت های پوستی قبلی شما تشدید شود.
  • در صورتی که بیماری های قبلی داشتید ممکن است عود کرده و دچار نگرانی شوید.
  • در صورتی که داروهای خود را تغییر دادید و برای بررسی تداخل و مشکلات بعدی لازم است با دکتر مشورت نمایید.
  • در صورتی که در این دوران باردار شدید حتما به پزشک مراجعه نمایید.
دکتر سارا بهروان

دکتر سارا بهروان

دکتر سارا بهروان موسس کلینیک ایوا در زمینه دکترای حرفه ای پزشکی از دانشگاه جندی شاپور اهواز فارغ التحصیل شد.
دکتر بهروان مطب خود را در زمینه خدمات پوست، مو و زیبایی، لاغری و لیزر در تهران دایر کردند و با 20 سال سابقه با تجهیزات و امکاناتی پیشرفته ارائه خدمات می کنند.
گذراندن دوره های تخصصی و آموزشی در زمینه
• درمان های چاقی عمومی و موضعی
• دارای مدرک ویژه تزریق فیلر و بوتاکس
• کربوکسی تراپی، لیفت نخ
• انواع لیزرهای پوست و مو

فرم مشاوره

جهت دریافت مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید. مشاوران کلینیک ایوا در کمترین زمان ممکن با شما تماس می گیرند.

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آدرس کلینیک ایوا

آدرس کلینیک ایوا: تهران، خیابان شریعتی، بالاتر از میرداماد، خیابان منظرنژاد، پلاک 45 ، مجتمع یاس واحد 4

فرم مشاوره

جهت دریافت مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید. مشاوران کلینیک ایوا در کمترین زمان ممکن با شما تماس می گیرند.

×

سلام

برای چت در واتساپ کلیک کنید

×