دکتر سارا بهروان / خدمات مو / کربوکسی تراپی مو درمان موثر ریزش مو
۷ دقیقه
کربوکسی تراپی مو دکتر بهروان

کربوکسی تراپی مو درمان موثر ریزش مو

آنچه می خوانید...

کربوکسی تراپی مو یک راه حل ایده آل و نوین برای درمان ریزش و کم پشتی مو است. موهای سالم، براق و پرپشت یکی از ویژگی های مهم ظاهری هر فرد است. عوامل مختلفی مانند رژیم غذایی نامناسب، فرآیندهای مرتبط با پیری بدن یا تأثیر نامطلوب شرایط آب و هوایی، موها را با گذشت زمان ضعیف‌تر کرده و شروع به ریزش می‌کنند. کربوکسی تراپی یک درمان جامع است که عبارتست از وارد کردن دی اکسید کربن به زیر پوست که اثربخشی و بالاترین ایمنی این درمان را تضمین می کند. در ادامه این مقاله اطلاعات جالبی در رابطه با کربوکسی تراپی مو در اختیار شما قرار داده شده است.

کربوکسی تراپی مو چیست؟

شاید شما تا کنون درباره روش مزوتراپی مو شنیده باشید ولی بهتر است بدانید که کربوکسی تراپی نیز یکی از موثرترین و محبوب ترین روش های درمانی برای ریزش بیش از حد مو می باشد. این درمان ده ها سال است که شناخته شده و همیشه به عنوان یک روش بسیار موثر مورد توجه بوده است. در این روش تزریق دی اکسید کربن به پوست سر با استفاده از یک سوزن نازک صورت می گیرد. ورود دی اکسید کربن به زیر پوست سر باعث تحریک تشکیل رگ های خونی جدید، تحریک متابولیسم، بهبود میکروسیرکولاسیون و ماکروسرکولاسیون و همچنین افزایش خاصیت ارتجاعی پوست می شود. به لطف این اثرات، فولیکول ها و پیازهای مو به شدت تغذیه شده و فولیکول های خالی مو برای تولید فولیکول های جدید تحریک می شوند. در نهایت این امر باعث مهار ریزش بیش از حد مو و رشد موهای جدید می شود.

کربوکسی تراپی مو برای ریزش مو

روش کربوکسی تراپی پوست سر یک روش کم تهاجمی، طبیعی و 100% ایمن است. این درمان ها با استفاده از دستگاه های پزشکی تخصصی توسط متخصص پوست انجام می شود، همچنین اثربخشی بالای درمان نیز شایسته‌ی توجه ویژه است.

کاربردهای کربوکسی تراپی مو

کربوکسی تراپی را می توان در درمان انواع مختلف آلوپسی از جمله آلوپسی آندروژنیک انجام داد، همچنین می توان از آن در بسیاری از درمان های مو با منشاء مختلف (استرس، داروها، اختلالات هورمونی) و به عنوان درمانی برای تسریع رشد مو استفاده کرد. کربوکسی تراپی را می توان به عنوان یک درمان مستقل یا همراه با سایر درمان ها استفاده کرد. همچنین کربوکسی تراپی یک راه حل عالی برای افرادی است که می خواهند تراکم طبیعی مو را بازگردانند، که با تغذیه موها از ریزش مجدد آن جلوگیری می کنند. این درمان کم خطر بوده و نتایج قابل مشاهده را تضمین می کند.

کربوکسی تراپی مو چگونه انجام می شود؟

کربوکسی تراپی با استفاده از تجهیزات تخصصی انجام می شود. در طول درمان ریزش مو با یک سوزن نازک، گاز استریل به داخل پوست وارد می شود، دوز گاز کاملاً کنترل شده و مقدار و دوز گاز وارد شده با وضعیت ناحیه تحت درمان تنظیم می شود. در طول عمل، ممکن است احساس گزیدگی، کمی خارش و فشار در زیر پوست داشته باشید. این ناراحتی ها موقتی بوده و فقط تا چند دقیقه ادامه دارد.

درمان ریزش مو با کربوکسی تراپی مو دکتر بهروان

دی اکسید کربن به دلیل خواص فیزیولوژیکی خود دارای اثر اکسیژن رسانی و آنتی اکسیدانی است. این یک گاز فیزیولوژیکی است، اما هنگامی که به صورت داخل پوستی تزریق می شود، باعث افزایش اکسیژن رسانی به بافت های اطراف در محل مصرف می شود. این امر به این دلیل است که ورود موضعی دی اکسید کربن باعث واکنش تقریباً فوری در بدن می شود که کربوکسی تراپی را به عنوان کمبود اکسیژن تفسیر می کند. افزایش اکسیژن رسانی در بافت ها باعث بهبود متابولیسم سلولی می شود، فرآیندهای متابولیکی امکان رشد و تکثیر سلول ها را افزایش می دهد که در مورد آلوپسی با تشکیل موهای جدید همراه است.

دی اکسید کربن به سرعت و به راحتی در بافت ها پخش می شود، و بر روی پوست می توانید برآمدگی و قرمزی را مشاهده کنید. قرمزی پوست ناشی از انبساط عروق خونی تا 30 دقیقه و برای افراد حساس تر تا 24 ساعت طول می کشد. مقدار گاز تجویز شده تعیین کننده مدت زمان درمان است. درمان کربوکسی تراپی نیاز به آمادگی خاصی نداشته و تنها شستن سر قبل از انجام این روش توصیه می شود.

مزایای روش کربوکسی تراپی

روش کربوکسی تراپی مزایای زیادی دارد. برخی از مهمترین آنها عبارتند از:

  • دوام و اثربخشی – کربوکسی تراپی، بدن را به منظور تولید کلاژن و الاستین تحریک می کند، کلاژن و الاستین مسئول استحکام پوست هستند و همچنین بر رشد مو تأثیر می گذارند.
  • امکان ترکیب درمان ها – کربوکسی تراپی را می توان با سایر روش های درمانی ترکیب کرد که باعث افزایش اثرات و بهبود وضعیت پوست سر، مهار ریزش مو و بهبود وضعیت مو و تحریک رشد موهای جدید می شود.

طول دوره درمان کربوکسی مو چقدر است؟

به بیماران توصیه می شود برای کسب بهترین نتایج یک دوره کوتاه درمان را پشت سر بگذارند. با این حال، طول درمان به شدت ریزش مو بستگی دارد. نتایج استفاده از هیچ روش درمانی ریزش مو آنی و در لحظه قابل مشاهده نیستند در مورد روش کربوکسی تراپی مو نیز این حقیقت صادق است زیرا این فرآیند با اکسیژن رسانی طبیعی بدن عمل می کند و جهت مشاهده نتیجه آن نیاز به زمان خواهد بود.

نتایج واقعی معمولاً ظرف سه ماه پس از درمان قابل مشاهده است که به کاهش ریزش مو، تثبیت ریزش مو و افزایش رشد مو کمک می کند. بهترین نتایج پس از جلسات منظم درمان به دست می آید، در حالی که تغییرات قابل توجهی را می توان تنها پس از 3 تا 4 درمان مشاهده کرد.برای حفظ این نتایج ممکن است به درمان های نگهدارنده و تکرار شونده نیاز باشد.

مراقبت های بعد از کربوکسی تراپی مو

بعد از جلسات کربوکسی تراپی مو برای انکه نتیجه مورد نظر حاصل شود و باقی ماندن نتایج طولانی تر گردد بهتر است نکات زیر را رعایت نمایید:

  • تا 24 ساعت بعد از تزریق از استحمام و شنا کردن پرهیز نمایید.
  • تا بهبودی کامل از انجام فعالیت های سنگین و ورزش های حرفه ای خودداری نمایید.
  • در صورتی که پزشک دارویی برای شما تجویز کرده باشد، باید در زمان مقرر شده مصرف نمایید.
کربوکسی تراپی مو دکتر بهروان

موارد منع مصرف کربوکسی تراپی پوست سر

اگر در مراحل اولیه نازک شدن یا ریزش مو هستید، کربوکسی تراپی درمان ایده آلی برای شماست، همچنین اگر تراکم موی شما در حال کاهش است، این نوع درمان نیز می تواند معجزه کند. کربوکسی تراپی یک روش بسیار ایمن و کم تهاجمی است زیرا گاز مورد استفاده (دی اکسید کربن) یک گاز فیزیولوژیکی است و مازاد آن از طریق ریه ها و کلیه ها خارج می شود. با این وجود همچنان مواردی وجود دارد که نمی توان از این روش استفاده نمود از جمله مهم ترین موارد منع مصرف می توان به نارسایی شدید ریه، قلب و کلیه، اختلالات انعقادی خون، دیابت کنترل نشده، بیماری های نئوپلاستیک، صرع و دوران بارداری و شیردهی است. همچنین هنگام ابتلا به عفونت های ویروسی مانند تبخال و زونا نیز نباید این درمان انجام شود.

هزینه کربوکسی تراپی مو

هزینه این روش درمانی و زیبایی موها به میزان ریزش مو و تعداد جلسات مورد نیاز بستگی دارد؛ علاوه بر این در بساری از موارد پزشک تشخیص می دهد که برای اثربخشی بیشتر لازم است که چند روش درمان ریزش مو با هم ترکیب شوند، در این صورت نیز هزینه درمان متغیر خواهد بود. برای آگاهی دقیق از هزینه ها به مراکز معتبر و پزشک حاذق و متبحر مراجعه نمایید.

دکتر سارا بهروان

دکتر سارا بهروان

دکتر سارا بهروان موسس کلینیک ایوا در زمینه دکترای حرفه ای پزشکی از دانشگاه جندی شاپور اهواز فارغ التحصیل شد.
دکتر بهروان مطب خود را در زمینه خدمات پوست، مو و زیبایی، لاغری و لیزر در تهران دایر کردند و با 20 سال سابقه با تجهیزات و امکاناتی پیشرفته ارائه خدمات می کنند.
گذراندن دوره های تخصصی و آموزشی در زمینه
• درمان های چاقی عمومی و موضعی
• دارای مدرک ویژه تزریق فیلر و بوتاکس
• کربوکسی تراپی، لیفت نخ
• انواع لیزرهای پوست و مو

فرم مشاوره

جهت دریافت مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید. مشاوران کلینیک ایوا در کمترین زمان ممکن با شما تماس می گیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آدرس کلینیک ایوا

آدرس کلینیک ایوا: تهران، خیابان شریعتی، بالاتر از میرداماد، خیابان منظرنژاد، پلاک 45 ، مجتمع یاس واحد 4

فرم مشاوره

جهت دریافت مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید. مشاوران کلینیک ایوا در کمترین زمان ممکن با شما تماس می گیرند.

×

سلام

برای چت در واتساپ کلیک کنید

×