دکتر سارا بهروان / دپارتمان زیبایی / ماساژ درمانی زیر نظر پزشک در کلینیک ایوا + هزینه ماساژ
۸ دقیقه
ماساژ درمانی

ماساژ درمانی زیر نظر پزشک در کلینیک ایوا + هزینه ماساژ

آنچه می خوانید...

ماساژ درمانی، یک روش باستانی است که قدمت آن به هزاران سال قبل باز می‌گردد. ماساژ یک رویکرد علمی برای تقویت سلامت جسمی و روانی از طریق دستکاری بافت های نرم بدن است. علم پشت ماساژ درمانی توانایی آن در تحریک سیستم عصبی، بهبود گردش خون و تسهیل جریان مایع لنفاوی است که در نتیجه آن فرآیندهای درمانی طبیعی بدن را بهبود می بخشد. ماساژ درمانی سطح کورتیزول (هورمون استرس) را کاهش داده و سطح سروتونین و دوپامین را افزایش می دهد که نقش کلیدی در تنظیم خلق و خو دارند. ماساژ درمانی را می توانید زیر نظر پزشک در کلینیک ایوا انجام داده و از مزایای آن بهره مند شوید.

 

ماساژ درمانی چیست؟

ماساژ درمانی دستکاری کنترل شده بافت های نرم بدن مانند فاسیای عضلانی و پوست است. تکنیک ‌های ماساژ بسیار متغیر هستند و می ‌توانند با دست‌ها، انگشتان، آرنج‌ها، ساعد، زانو، پا یا ابزارهای تخصصی انجام شوند. ماساژ به طور کلی برای اهداف آرامش بخش یا برای درمان استرس یا درد بدن استفاده می شود.

 

ماساژ درمانی چه فوایدی دارد؟

ماساژ درمانی دارای می تواند به کاهش تنش عضلانی و تسکین درد کمک کند. ماساژ گردش خون را در نواحی تحت تنش عضلانی بهبود می بخشد و مستقیماً خون را با حجم‌های بیشتری به مناطق پر از احتقان ارسال می کند. تحریک فیزیکی بافت عضلانی همچنین باعث اتساع عروقی می شود به همین دلیل است که پوست پس از اعمال فشار صورتی یا قرمز به نظر برسد.

ماساژ درمانی می تواند به آزادسازی نقاط ماشه ای و بیش فعالی در بافت عضلانی کمک کند. ماساژ درمانگران با اعمال فشار برای مدت طولانی به نقاط ماشه ای، می توانند به صورت فیزیکی عضله را کشیده و آن را به آرامش وادار کنند. علاوه بر این، بهبود گردش خون در عضله بیش فعال بیشتر از کاهش تنش حمایت می کند.

در نهایت، ماساژ درمانی به آزادسازی میوفاشیال کمک می کند. فاسیا بافت همبندی است که بیرون و بالای همه ماهیچه ها قرار گرفته و همه آنها را در جای خود نگه می دارد. رها شدن فاسیا با رها کردن نقطه ماشه ای درد و ناراحتی را کاهش خواهد داد.

ماساژ درمانی

بخوانید: لاغری و کانتورینگ صورت با هایفو + هزینه آن 1403

چرا ماساژ درمانی در کلینیک ایوا

ماساژ درمانی در کلینیک ایوا تحت نظر پزشک و توسط ماساژورهای حرفه ای انجام می شود. محیط آرام و بهداشتی کلینیک ایوا تجربه ای عالی از ماساژ درمانی برای شما ایجاد خواهد کرد. انواع ماساژ در این کلینیک بر اساس وضعیت شما ارائه می شود.

 

هزینه و تعرفه ماساژ چقدر است؟

هزینه و تعرفه ماساژ بسته به نوع ماساژ، زمان ماساژ، مواد و متریال مورد استفاده و موقعیت جغرافیایی کلینیک یا مرکز ماساژ متفاوت است. هزینه ماساژ درمانی در کلینیک ایوا زیر نظر پزشک از 500 هزار تومان است. جهت دریافت مشاوره و رزرو وقت با شماره های ما تماس بگیرید یا در قسمت مشاوره شماره خود را وارد کنید.

دریافت مشاوره ( کلیک کنید)

انواع ماساژ درمانی

ماساژ انواع مختلفی دارد و هر یک از سبک خاصی برای اهداف خود که افزایش آرامش و راحتی است استفاده می کنند. مهمترین انواع ماساژ درمانی عبارتند از:

  • ماساژ سوئدی

ماساژ سوئدی یک ماساژ درمانی رایج است که از ضربات نرم و ریتمیک روی سطح عضلات استفاده می کند که می تواند با حرکت مفاصل نیز ترکیب می شود. این ماساژ با کاهش تنش عضلانی می تواند آرامش بخش و انرژی زا باشد.

  • ماساژ عمیق بافت

ماساژ بافت عمیق برای نقاط دردناک و سفت بدن استفاده می شود. در این ماساژ فشار روی ماهیچه‌ها متمرکز است تا تنش های مزمن را تسکین دهد و آسیب های عضلانی را بهبود ببخشد.

  • ماساژ ورزشی

ماساژ ورزشی می تواند قبل، در حین یا بعد از رویدادهای ورزشی استفاده شود. هدف این ماساژ افزایش انعطاف پذیری و پیشگیری از صدمات است. همچنین ممکن است به تسریع ریکاوری بعد از تمرینات سخت کمک کند.

  • ماساژ تایلندی

ماساژ تایلندی بسیار معروف بوده و شامل فشرده سازی عضلات، حرکت دادن بدن و مفاصل و استفاده از طب فشاری است که در نهایت باعث کاهش درد و آرامش می شود.

  • ماساژ شیاتسو

ماساژ شیاتسو از فشار ریتمیک انگشتان بر روی نقاط خاصی از بدن استفاده می کند. این ماساژ نقاط طب فشاری و سوزنی را هدف قرار داده و انرژی حیاتی را در بدن به حرکت در می آورد.

  • ماساژ رفلکسولوژی

ماساژ رفلکسولوژی از انگشتان دست برای تحریک نواحی خاصی از پاها استفاده می کند که مربوط به قسمت های مختلف بدن هستند و بدین ترتیب باعث ارتقاء سلامتی می شود.

  • ماساژ آروماتراپی

ماساژ آروماتراپی با استفاده از روغن های معطر و فشار ملایم و سخت روی بدن انجام می شود. اسانس ها قبل از استفاده رقیق می شوند و همراه با لوسیون در طول ماساژ استفاده می شوند.

بخوانید: جوانسازی پوست با آر اف فرکشنال و هزینه آن

ماساژ درمانی

تکنیک‌های ماساژ درمانی

ماساژ درمانی تکنیک های مختلفی دارد و شامل ورز دادن یا Kneading، تکنیک ماساژ افلوراژ (ماساژ نوازشی)، مالش دادن یا تکنیک Rubbing، تکنیک ضربه زدن و تکنیک لرزشی یا تکان دادن است که هر کدام فواید مختلفی ارائه می دهند.

 

موارد احتیاط و منع ماساژ

ماساژ با تمام فوایدی که دارد برای برخی افراد با بیماری هایی مانند نارسایی کبدی، کلیوی و تنفسی باید با احتیاط انجام شود. همچنین برای معتادان به مواد مخدر و الکل، افراد سرطانی، افراد تحت شیمی درمانی و پرتودرمانی، کسانی که بیماری های پوستی دارد و افراد با رگ های واریسی ممنوع است.

 

تاثیر ماساژ در سلامت روان

ماساژ با کاهش کورتیزول و افزایش سروتونین باعث احساس آرامش و کاهش تنش ها می شود. ماساژ برای بهبود خواب، کاهش استرس، مشکل عدم تمرکز، تمدد اعصاب، کنترل افسردگی و اضطراب و بسیاری از اختلالات روانی مفید بوده و تاثیرات درمانی ارائه می دهد.

بخوانید: دروغ های بزرگ در مورد زگیل تناسلی

ماساژ برای افراد خاص

ماساژ برای همه افراد مفید است اما برای برخی از گروه های خاص باید با احتیاط انجام شود و بهتر است با مشورت پزشک انجام شود.

  • ماساژ در دوران بارداری

در دوران بارداری، بدن شما دچار تغییرات عمده ای می شود. ماساژ بارداری می تواند با کاهش استرس، کاهش تورم دست و پا و تسکین درد عضلات و مفاصل به تحمل این تغییرات کمک کند. ماساژ ممکن است به ویژه در زمانی که داروها و سایر گزینه‌های پزشکی محدودتر هستند مفید باشد.

  • ماساژ برای افراد مسن

ماساژ برای افراد مسن بسیار مفید است زیرا باعث بهبود جریان خون، کاهش فشار خون و تسریع روند بهبودی دردهای مزمن مانند آرتریت خواهد شد. ماساژ درمانی برای سنین بالا اثرات درمانی داشته و باعث کاهش اضطراب و افسردگی و بهبود اختلالات گوارشی می شود.

  • ماساژ برای ورزشکاران

یکی از رایج ترین روش هایی که از ماساژ درمانی برای کمک به توانبخشی استفاده می شود، ماساژ ورزشی است. ماساژ ورزشی عضلات یا گروه‌هایی از ماهیچه‌ها را هدف قرار می‌دهد و به منظور کمک به ورزشکاران برای ریکاوری، جلوگیری از آسیب و افزایش انعطاف ‌پذیری انجام می شود.

ماساژ

بخوانید: قصد کاشت ابرو داری؟ این مقاله رو بخون

ماساژ می تواند باعث رفع سلولیت شود؟

در حالی که ماساژ نمی تواند سلولیت را به طور کامل از بین برد اما آن را کاهش می دهد. تاثیر ماساژ بر سلولیت آنی است و شما بلافاصله می توانید صاف تر شدن پوست خود را احساس کنید. ماساژ باعث توزیع یکنواخت تر چربی ها در زیر پوست شده و پوست را حجیم می کند.

 

چه روغنی برای ماساژ مناسب است؟

بسته به نوع ماساژ می توان از روغن های سبک و غلیظ استفاده کرد. روغن هایی مانند روغن جوجوبا و روغن بادام شیرین به دلیل بافت سبک برای ماساژهای آرامش بخش و  روغن‌ های غلیظ‌ مانند نارگیل که چسبندگی بیشتری دارند برای ماساژ بافت عمیق مناسب هستند. بطور کلی روغن های گیاهی برای ماساژ بسیار مفید بوده و برای رفع دردهای موضعی و بهبود انعطاف پذیری عضلات مورد استفاده قرار می گیرند.

 

ماساژ و کاهش کورتیزول

کورتیزول که به هورمون استرس معروف است در زمان تنش و اضطراب در بدن تولید می شود و بدن را در حالت آماده باش قرار می دهد. ماساژ با القاء آرامش و احساس خوشایند در بدن باعث کاهش کورتیزول خواهد شد.

بخوانید: درمان لک صورت با لیزر co2 فرکشنال + هزینه آن

ماساژ عوارض دارد؟

ماساژ اگر توسط افراد حرفه ای انجام شود هیچ عوارضی ندارد در غیر این صورت عوارضی مانند درد، کبودی و تورم موقت محتمل است.

 

مراقبت های قبل و بعد ماساژ

قبل ماساژ مقدار زیادی آب بنوشید تا بدن هیدراته شود. دوش آب گرم بگیرید و لباس راحت بپوشید. بعد از ماساژ نیز آب فراوان بنوشید تا به دفع سموم کمک کند، غذاهای سالم بخورید و استراحت شبانه کافی داشته باشید.

 

منبع:

https://www.webmd.com/balance/massage-therapy-styles-and-health-benefits

https://www.northwestcareercollege.edu/blog/massage-therapy-and-its-impact-on-mental-health/

https://www.amtamassage.org/publications/massage-therapy-journal/massage-therapy-rehabilitation/

دکتر سارا بهروان

دکتر سارا بهروان

دکتر سارا بهروان موسس کلینیک ایوا در زمینه دکترای حرفه ای پزشکی از دانشگاه جندی شاپور اهواز فارغ التحصیل شد.
دکتر بهروان مطب خود را در زمینه خدمات پوست، مو و زیبایی، لاغری و لیزر در تهران دایر کردند و با 20 سال سابقه با تجهیزات و امکاناتی پیشرفته ارائه خدمات می کنند.
گذراندن دوره های تخصصی و آموزشی در زمینه
• درمان های چاقی عمومی و موضعی
• دارای مدرک ویژه تزریق فیلر و بوتاکس
• کربوکسی تراپی، لیفت نخ
• انواع لیزرهای پوست و مو

فرم مشاوره

جهت دریافت مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید. مشاوران کلینیک ایوا در کمترین زمان ممکن با شما تماس می گیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آدرس کلینیک ایوا

آدرس کلینیک ایوا: تهران، خیابان شریعتی، بالاتر از میرداماد، خیابان منظرنژاد، پلاک 45 ، مجتمع یاس واحد 4

فرم مشاوره

جهت دریافت مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید. مشاوران کلینیک ایوا در کمترین زمان ممکن با شما تماس می گیرند.

×

سلام

برای چت در واتساپ کلیک کنید

×